מסעדה (אילוסטרציה)
מסעדה (אילוסטרציה)צילום: נתי שוחט, פלאש 90

המסעדה והמעדניה "נצרת" בבעלות האני בראנסי, ערבי-נוצרי ישראלי, קיימת מזה 27 שנים, אך היא עומדת בפני סגירה.

ב-12 בפברואר הגיע למסעדה אדם בשם מוחמד ברי, מוסלמי קיצוני ממערב אפריקה, ותקף בה אנשים באמצעות סכין. הוא פצע ארבעה אנשים עד שנורה למוות בידי שוטרים. ברי כנראה בחר לתקוף את המסעדה משום שהתנוססו בה דגלי ישראל.

בראנסי סיפר ל"טיימס אוף איזראל" כי העסק התאושש במידת מה לאחר ההתקפה. "לקוחות הגיעו אבל לא הצלחנו איכשהו לגרום לזה לעבוד", אמר בראנסי בן ה-50. לדבריו, הוא מתכוון להגיש בקשה לפשיטת רגל.

בראנסי תולה את האשמה למצבו ברשויות בארה"ב, שלא העניקו לעסק שלו פיצוי כלשהו. לדבריו, הוא זה שנאלץ לשלם מכיסו על ניקוי המסעדה אחרי המתקפה, שהיה תהליך יקר. כתוצאה לא היה מסוגל לשלם משכורות לעובדיו.

סוכנות AP דיווחה בסוף פברואר כי ה-FBI לא הצליח לקבוע כי המתקפה היתה בגדר מתקפת טרור מאורגנת, אך בראנסי משוכנע שהרקע להתקפה הוא היותו ישראלי ונוכחותם של דגלי ישראל במסעדה. לתוקף יש היסטוריה של התבטאויות קיצוניות נגד ישראל.

במהלך חודש מאי תלה בראנסי במסעדה דגל ישראל גדול שקיבל משגריר ישראל בארה"ב, רון דרמר, וגם חגג לראשונה את יום העצמאות במסעדה.

"אני ישראלי ונמאס לי לגמרי מכל העניין הזה שדוחקים את ישראל לפינה ועושים עלינו חרמות", אמר לטיימס אוף איזראל. "ישראל היא המקום הבטוח ביותר בעולם עבורי כערבי נוצרי".