שלבים חדשים ברפואת השיניים
שלבים חדשים ברפואת השינייםצילום: מקורות ערוץ 7

יצרנית ומפתחת מדפסות התלת מימד השולחניות המובילות בעולם, חברת FormLabs, הכריזה על חומר הדפסה חדש והראשון בעולם עם תאימות ביולוגית -Dental SG Resin.

החומר המדובר מיועד לייצור מתקני עזר בפרוצדורות רפואיות בחלל הפה במסגרת תהליך של הדפסה תלת מימדית.

באמצעות החומר מפתחים רופאי שיניים, אורטודנטים ומעבדות שיניים יישומים חדשניים שלא נראו עד כה בתחום הניתוחים הדנטליים. באמצעות החומר החדש ומדפסת Form2 של חברת FormLabs יוכלו העוסקים ברפואת השיניים להדפיס אצלם במרפאה את הציוד הנדרש, במהירות ובמחיר סביר, מבטיחים בחברה.

אייל כוכבא, סמנכ"ל השיווק בחברת סיסטמטיקס, המשווקת בישראל את מוצריFormLabs , מספר כי החומר החדש בשילוב מדפסת התלת מימד החדשה Form 2 פותחים עולם חדש של אפשרויות בפני העוסקים בתחום הדנטלי והרפואי. ״מדובר בפתרונות שמאפשרים תכנון ניתוחים המותאמים אישית לכל חולה וחולה ואין לנו ספק שהשקת ה-Dental SG היא מפתח בהנעה קדימה של אימוץ רפואת שיניים דיגיטלית מתקדמת, יעילה ומועילה ללקוחות״.

יצוין כי בשנים האחרונות, תהליך ייצור שתלים דנטאליים המשלב הדפסה תלת מימדית התרחב במהירות והמדפסות של FormLabs הפכו לכלים מרכזיים והכרחיים בתהליך. רופאי שיניים משתמשים ב-Form 2 על מנת ליצור תומכי ניתוחי פה, מודלים ללימוד, מגשונים למלביני שיניים, סדי שיניים אורטודנטיים ועוד.

״אנו פוגשים כיום יותר ויותר אנשי מקצוע, מתחומים מגוונים, שרואים במדפסות התלת מימד חלק מכלי העבודה היומיומיים שלהם״, אומר כוכבא. להערכתו של דר' מיכאל שארר, רופא שיניים המשתמש במדפסות אלה במשרדו, ה-Dental SG צפוי לשפר באופן דרמטי את תוצאת ההליכים הכירורגיים על ידי האפשרות לבצע השתלות בצורה מהירה, משמעותית מדויקת יותר, ונוחה יותר עבור המטופל. ״האפשרות להדפיס surgical guides דרשה באופן מסורתי מדפסות תלת מימד גדולות הנמצאות מעל לרמת ההוצאה של מעבדות השיניים והקליניקות. ה-Dental SG יאפשר לי כעת הדפסה מקומית, בעלות נמוכה משמעותית. אין לי ספק שזהו פתרון אידיאלי למרפאות שיניים ולמעבדות שיניים קטנות".