ריקודגלים. ארכיון
ריקודגלים. ארכיוןיוני קמפינסקי

המשטרה החליטה כי צעדת ה"ריקודגלים" המסורתית המתקיימת מדי שנה ביום ירושלים תעבור גם השנה ברובע המוסלמי, כך דווח הערב בערוץ 10.

ההחלטה התקבלה למרות העובדה שהשנה חופף יום ירושלים לפתיחת הרמדאן. עם זאת, הצעדה תוקדם למניעת חיכוכים.

הסיכום על הקדמת הצעדה הושג בעקבות פגישות שנערכו בין מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, הרב חיים דרוקמן ראש מוסדות בני עקיבא, שר החקלאות אורי אריאל, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, סגניתו הגב' חגית משה ומארגני האירוע.

במסגרת המגעים המוקדמים הסכימו מארגני האירוע להקדים את היציאה לצעדה בשעה. הארוע יחל בבמות הריקודים במרכז העיר בשעה 16:00, ובשעה 17:30 תחל הצעדה המסורתית לכותל המערבי דרך שערי העיר העתיקה.

לאור העובדה שמדובר בפתיחת חודש הרמאדן סוכם כי החל מהשעה 18:30 לא יתאפשר המעבר מאזור כיכר צה"ל לכיוון שער שכם, ולפיכך המארגנים קוראים לציבור הגברים להקדים ולהגיע לאירוע בכדי להספיק ולצעוד דרך שער שכם.

אירוע 'ריקודגלים' הינו האירוע המרכזי של יום ירושלים המתקיים לזכרו של הרב יהודה חזני זצ"ל אשר ייסד את האירוע. באירוע משתתפים מידי שנה עשרות אלפי בני נוער הצועדים ממרכז ירושלים ועד לרחבת הכותל המערבי דרך שערי העיר העתיקה כאשר הם נושאים דגלי ישראל.

עמותת 'עם כלביא' המארגנת את הריקודגלים מסרה, "אנו מודים לרב חיים דרוקמן שליט"א, ולשר אורי יהודה הכהן אריאל הי"ו על הסיוע השנה כבשנים עברו. למפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי נ"י על המאמץ לקיים את האירוע ולאבטח את הצועדים; וכן לראש עריית ירושלים ניר ברקת ולסגניתו חגית משה. אנו קוראים לציבור הרחב להגיע ולחגוג את יום שחרור ירושלים ולחזק את ריבונותנו בכל רחבי ירושלים עיר הקודש והמקדש".

נציין כי ההחלטה התקבלה למרות פניית עמותות השמאל "תג מאיר" ו"עיר עמים" למפקד מחוז ירושלים במשטרת ישראל, בדרישה למנוע השנה את מעבר צעדת ה"ריקודגלים" דרך רחובות הרובע המוסלמי.

"הסגר הנגזר על תושביו הפלסטינים של הרובע המוסלמי במהלך המצעד הוא מעשה אלים ותוקפני, שלו פוטנציאל לסכנת התלקחות מחודשת של ירושלים", נאמר בפניית "עיר עמים". "סמיכות המצעד השנה לחודש הרמדאן הופכת את הפגיעה לקשה הרבה יותר, שעה שתימנע מתושביו המוסלמים של הרובע האפשרות להיערך בחופשיות לחגם החשוב ביותר".

נזכיר כי אותן עמותות עתרו אשתקד לבג"ץ בדרישה שיאסור על מעבר הריקודגלים ברובע המוסלמי, בטענה לפיה בעבר תקפו הצועדים תושבים ערבים באלימות מילולית ופיזית במהלך הצעידה, אולם בג"ץ דחה בסופו של דבר את העתירה.