"נלחמים על האמת של העם היהודי"ניצן קידר, ניו יורק

שגריר ישראל באו"ם דני דנון מסכם בסיפוק רב את הכנס שקיים היום (שלישי) בעצרת הכללית של האו"ם נגד ארגונים אנטי ישראלים תחת הכותרת, "בניית גשרים ומאבק בחרמות".

"אנחנו היינו עדים להיסטוריה באו"ם", אמר דנון לערוץ 7. "בתוך אולם העצרת הכללית היו 2,000 סטודנטים יהודים עם דגלי ישראל - שבאים ואומרים לעולם אנחנו ניאבק בחרמות ובסנקציות וגם ננצח.

"בדרך כלל באו"ם אנחנו מקבלים יחס שונה, האוירה היא אחרת. אבל את התרוממות הרוח שהיתה פה - קשה לתאר במלים", הוסיף השגריר.

לדבריו, "אנחנו הולכים להיאבק ולנצח את ה-BDS. שמענו את הנואמים, ראינו את המומחים בפעולה והכי חשוב – הסטודנטים יוצאים לקמפוסים עם אנרגיה להילחם ובעיקר – אנרגיה לנצח".

לדברי דנון - אסור להתעלם מהניסיונות לעשות דה לגיטמציה לישראל באוניברסיטאות השונות. "יש שתי גישות לגבי המאבק ב-BDS. אחת אומרת, ניתן לזה לעבור – נוריד את הראש וזה יחלוף. אני לא מאמין בזה.

"הגישה השנייה שבה אני תומך אומרת לעלות לזירה, להוריד את הכפפות ולהיאבק. זה בדיוק מה שאנחנו עושים פה היום – נערכים למאבק. זה לא יהיה קל, זה ייקח זמן – אבל עברנו מכשולים רבים בעבר. העם היהודי ינצח גם את ה-BDS".

הפלסטינים ניסו למנוע את קיומו של האירוע?

"אנחנו רגילים לבעיות בכל אירוע שאנחנו יוזמים אותו כאן באו"ם. גם לאירוע הזה היו מתנגדים והיו נסיונות להכשיל אותו. אנחנו לא מוותרים.

"כמו שנאבקנו שיום כיפור יוכר כיום שבתון כאן באו"ם – כמו שנאבקנו על תערוכות שמוצגות באו"ם – כך נאבקנו על הקיום של האירוע הזה – והעובדה שהגיעו לכאן 2,000 איש לתוך אולם העצרת הכללית זה דבר שמדברים עליו היום באו"ם וידברו עליו עוד הרבה שנים".

אתה מתכוון לערוך כנסים נוספים בנושא הזה?

"האירוע הזה הוא לא חד פעמי. אנחנו נמשיך להביא לכאן קהלים נוספים ונמשיך להעצים את הסטודנטים שנמצאים בחזית. יש את חיילי צה"ל שנלחמים בגבולות ואת הסטודנטים שנלחמים על האמת של העם היהודי".