אחד ממוקדי מתקפת הטרור בפריז
אחד ממוקדי מתקפת הטרור בפריזצילום: Christian Hartmann, רויטרס

אחרי הדיווחים באנגליה על התראות לפיגוע סביב משחקי היורו שיצאו לדרכם בעוד תשעה ימים בצרפת, כעת הקולות והחששות לפיגועים רצחניים וקטלניים מתחזקים גם אצל מדינות נוספות כשמחלקת המדינה של ארצות הברית פרסמו היום (שלישי) אזהרת מסע חמורה וחריגה לאזרחי המדינה מנסיעות לכל יבשת אירופה ובפרט לאלה הנמצאים או מתכוונים לשהות בצרפת.

באזהרת המסע החריגה בהיקפה, מזהירה ארצות הברית את אזרחיה מפני פיגועי טרור פוטנציאליים ברחבי אירופה כולה ובפרט במקומות שסביב משחקי היורו שיתקיימו בצרפת.

אם לא הספיקה לצרפתים ומארגני טורניר הכדורגל האירופי מטעם אופ"א, מתקפת הטרור הקטלנית שהתקיימה ב-13 בנובמבר בעיר הבירה הצרפתית וגבתה את חייהם של 130 קורבנות והפחד שעוד שורר במדינה, כעת מגיעה מחלקת המדינה האמריקנית ומעמידה את קיום משחקי היורו בסכנה.

כ-2.5 מיליון איש צפויים להגיע לצפות בטורניר הכדורגל הגדול של הקיץ שבמסגרתו יתקיימו 51 משחקי כדורגל בתוך חודש, בין התאריכים 10 ביוני ל-10 ביולי, ובעקבות הודעת מחלקת המדינה האמריקנית גוברים הסיכויים כי מספרם של האוהדים יילך ויפחת ומקומות הבילוי יתמעטו ממבקרים. בדרך לטורניר היורו הכושל ביותר?

בהודעת האזהרה אותה פרסמו מחלקת המדינה האמריקנית נכתב כי "כמות התיירים הגדולה שתבקר באירופה בחודשי הקיץ יהיו למטרות גדולות עבור פעילי טרור המתכננים מתקפות במקומות ציבוריים ובמיוחד באירועים גדולים".

בהודעה ציינו והדגישו במחלקת המדינה האמריקנית כי "אצטדיוני היורו, אזורי האוהדים ומרכזי בידור המשדרים את המשחקים בצרפת וברחבי אירופה הם יעדים פוטנציאליים עבור הטרוריסטים, כמו גם אירועי ספורט אחרים והתאספויות המוניות אחרות ברחבי אירופה".

כאמור, הודעת מחלקת המדינה האמריקנית לא מתקבלת בהפתעה כלל בקרב מארגני התחרות, האוהדים והקבוצות החוששים, זאת לאחר הודאה בחקירות הטרוריסטים האיסלאמיים לבצע פיגוע בזמן משחקי היורו.

כזכור, במהלך מתקפת הטרור בפריז ב-13 לנובמבר, מספר מחבלים מתאבדים התפוצצו בסמוך לאצטדיון ה"סטאד דה פראנס" שבפריז, ומשחק הידידות בין צרפת לגרמניה הועמד בספק.