כפר השילוח
כפר השילוחעטרת כהנים

בוועדה לתכנון ובנייה בירושלים מתקיימת היום (רביעי) סדרה של דיונים, ותשומת הלב מופנית לעבר אישורו, כן או לא, של מבנה בן שלוש קומות בכפר השילוח, מבנה שעל אישורו עמלים גורמים יהודים מזה מספר שנים.

מחוץ לחדר הדיון נמצא עו"ד אלדד רבינוביץ', המייצג את מגישי ההיתר לבניית המבנה המדובר. בשיחה עם ערוץ 7 מתאר עו"ד רבינוביץ' חשש כבד של היזמים שמאחורי הבנייה, למעורבות בעייתית של ראש העירייה, ניר ברקת, ואף של ראש הממשלה נתניהו, בניסיון לסכל את האישור.

"יש כאן ציבור שמוחה נגד מה שנתפס בעינינו כאפליה. בערב יום ירושלים יהודים לא יכולים לבנות בירושלים. לכולם מותר לבנות בירושלים חוץ מיהודים. יש כידוע בכפר השילוח התיישבות של משפחות צעירות שגרות במקום ומחזיקים בו תחת קשיים ביטחוניים ולוגיסטיים לא פשוטים, ומנסים לפתח את המקום בהתאם לחוק.

"בכל הכפר בונים שלא כחוק, וכשיהודים מנסים לבנות בהיתר הרשויות מנסות לטרפד ומעודדות את העבריינים כשהן אומרות שמי שיבנה בהיתר יטורפד ומי שיבנה שלא כחוק אהלן וסהלן".

עו"ד רבינוביץ' מציין כי על פי מידע שהגיע למתיישבים ולמקדמי המיזם התערבות בוטה של גורמים רמי דרג, כהגדרתו, מבקשים לטרפד את ההיתר ולמנוע את זכותם החוקית של יהודים לגור בירושלים.

כשהוא נשאל אם אכן כוונתו למעורבות של ראש הממשלה וראש העירייה הוא משיב ואומר כי אלו השמועות שמגיעות אליהם ממקורות מהימנים.

"קשה לי להאמין שתהיה עשייה לא חוקית כזו. ידוע ומפורסם שאסור לראש עיר או ראש ממשלה להתערב בדיוני ועדה מקצועית שבוחנת את ההיתר שעומד לפניה. את ההיתר הזה אנחנו מנסים להגיש כבר כמה שנים, ובכל פעם תוקעים אותנו כאן ושם ושמים לנו רגליים. היום אנחנו במצב שבו יש אישור של כל הדרגים המקצועיים בעירייה.

"אין ספק שההיתר הזה צריך לעבור. אין שום סיבה להתערב וכל התערבות כזו לא חוקית. וכמובן שאם לא נצליח במאבק שלנו פתוחה בפנינו גם הדרך המשפטית ונפעל גם בה. נלך עם זה עד הסוף".

רבינוביץ' נשאל מניין התחושה שהמהלך לאישור התכנית ניצב בפני גורמים המבקשים לסכל אותו, שאלה העולה מעצם העובדה שהדיון מתקיים בדלתיים סגורות ולא ידוע מה באמת מתרחש בדיון עצמו. אולי, נשאל רבינוביץ', בתוך אולם הדיונים מאשרים את התכנית בהתאם להמלצות המקצועיות והדברים באים על מקומם בשלום?

"מאוד אשמח אם כך זה יהיה, ואם כך יהיה כמובן אברך על כך. אני מאמין שההיתר הזה יעבור. אני לא מתעסק בתחושות. קיבלנו מידע מגורמים מאוד אמינים שזה מה שקורה. אנחנו מאמינים שגם אם זה מה שהיה אתמול עדיין ניתנת הדרך לתשובה", משיב רבינוביץ'.

את הפרסום המוקדם אתמול בתקשורת אודות קיומו של הדיון, פרסום שגרר את ניסיונות סיכול האישור, מגדיר רבינוביץ' כ"פיגוע תקשורתי".

הוא מזכיר כי "כבר כמה שנים עובדים על ההיתר הזה. קיומו היום של הדיון הודלף לארגוני השמאל שמשקיעים מיליונים במעקב אחר הבנייה בירושלים. נוצר כדור שלג שלפי מה שאנחנו שומעים הגיע לראש הממשלה ומישהו מנסה לטרפד את זה, אבל זה לא יקום ולא יהיה, ירושלים תיבנה על אפם וחמתם של מי שלא רוצה".

בדבריו קורא עו"ד רבינוביץ' לציבור הרחב להגיע לכיכר ספרא ולמחות יחד אתו ועם התושבים נגד האפליה הזו, כהגדרתו "ולצעוק את צעקתה של ירושלים".

מעיריית ירושלים נמסר "ירושלים היא עיר אחת מאוחדת וכל תושב בה רשאי לגור היכן שיחפץ ללא הבדל דת, גזע ומין, כל עוד הוא עושה זאת על פי החוק ומשכך איננו מתכוונים להפלות לרעה בשום צורה מבנים בבעלות יהודית בשכונות ערביות.

בקשת אישור הבניה בסילואן עלתה לדיון היום בוועדה המקומית, והוחלט כי יש לתקן בה מספר תקלות טכניות-מקצועיות בתכנון ולהעלותה לאישור בוועדה בעוד שבועיים. בניגוד לרמיזות שונות יצויין כי אין בוועדה המקומית אף פרויקט בניה שלא מאושר מחסמים פוליטיים והעירייה תמשיך לאשר בניה ולבנות בכל שכונות העיר על פי תכנית המתאר ליהודים וערבים כאחד וכך גם במקרה הזה".