קראו את הדו"ח של כצל'ה על הגידול ביו"ש. יעלון
קראו את הדו"ח של כצל'ה על הגידול ביו"ש. יעלוןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

איש התיישבות פנחס ולרשטיין, לשעבר מנכ"ל מועצת יש''ע וראש מועצת בנימין, מגבה בערוץ 7 את דבריו של ח"כ בני בגין על ''הימין הטיפש'' ששמח על התפטרותו של משה יעלון והעדיף את אביגדור ליברמן שתומך במדינה פלסטינית.

"עצוב לי שבוגי כך סיים את תפקידו, אנשים לא יודעים להוקיר טובה למי שעם ישראל חייב לו רבות, גם ההתיישבות ביו"ש שאין לה מושג עד כמה בוגי סייע לה בדברים שאחרים לא העזו לעשות", אמר ולרשטיין.

לדבריו, הגורמים בימין ששמחים על הדחת יעלון ממשרד הביטחון הם כפויי טובה, ''הם לא מסוגלים להבין שמה שבוגי עשה שנים חלמנו עליו, כולל אישורים וגבעות שקיבלו תוקף וחלק מהדברים שהשתיקה יפה להם. אני מציע לקרוא את הדו"ח של כצל'ה על הגידול ביו"ש לפני שמדברים על הקפאה".

ולרשטיין קרא למפלגות המחנה הלאומי להימנע ממשברים בקואליציה, כדי לעמוד זקופים מול נשיא ארצות הברית. "בגין קורא להם הימין הטיפש, אני אכן תמיד חושש שהם אלה שיפילו את הימין. הניסיונות גם של הבית היהודי להרוויח נקודות על חשבון הליכוד, לא נכונות.

"הם לא מבינים שאנחנו נמצאים עכשיו בתקופה מסוכנת. עד סוף כהונתו של אובמה, מועצת הביטחון עלולה לקבל החלטה שמכירה במדינה פלשתינית בגבולות 67' בתמיכה אמריקאית, לאובמה לא יהיה אכפת לעשות את זה. ולכן בעת הזאת צריכים לייצר פחות משברים וניגודים".

ולרשטיין מוסיף לסיום, "צריכים להפסיק להסתכל בשחור ולבן אלא על התמונה הכוללת ובממשלה הנוכחית בסך הכול היתרון רב על החיסרון וחבל מאוד שחלק מהציבור שלנו מצטרף להתלהמות נגד בנימין נתניהו והדה לגיטימציה לממשלה הזאת".