אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר 10 חודשי מאסר בפועל על דוד אור שחר מבת עין שהורשע בתקיפת שני ערבים וחייל צה''ל.

אור שחר בן ה-22 ושני קטינים תושבי בת עין, הואשמו בעבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני, תקיפת עובד ציבור, היזק בזדון ממניע גזעני וכן עבירות נוספות.

בשנת 2013 תקפו השלושה עובד ערבי מתוך מניע של גזענות ועוינות, באותו מקרה תקפו השלושה גם חייל שהיה במקום וניסה לסכל את פעולתם.

במקרה אחר, לאחר שהנאשמים זיהו ביישוב בת עין משאית חציר אשר בבעלות אדם ערבי ועליה כיתוב בערבית, הם החליטו ליידות אבנים לעברה.

עוד עולה מכתבי האישום, כי השלושה כרתו עצי זית אשר בבעלות ערבים סמוך לבת עין וריססו 'ערבים גנבים' ו'תג מחיר' על סלעים שהיו במטע. כתוצאה ממעשיהם נגרם למטע נזק של כ-30,000 ש''ח.

בגזר הדין כתב השופט בן ציון גרינברג כי "מעבר לערכים החברתיים שנפגעו, המעשים שנעשו באופן מתוכנן ומתמשך על רקע אידאולוגי - כאשר כל תכליתם היא פגיעה בתושבים, תוך כדי התרסה כנגד כוחות הביטחון הפועלים באזור, מהווים פגיעה עמוקה ביותר בסדר הציבורי ומלבים שנאה בין קבוצות אוכלוסייה שונות.

מעשים אלו מסכנים באופן ישיר וממשי את מרקם החיים העדין ממילא בארץ, ופוגעים בשלום הציבור כולו. מדובר במעשים שנועדו לערער את יסודות החברה ולפגוע בצביונה של המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית", קבע השופט.

בתגובה לגזר הדין אמרה עו"ד יעל איגרא אונגר מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) כי "מדובר במעשים מתוכננים אשר בוצעו במשך חצי שנה שבמהלכה שוב ושוב פגעו הנאשם וחבריו בערבים, רק בשל היותם ערבים, גרמו לנזק בגוף ובנפש ולנזק כלכלי משמעותי. מדובר במעשים אשר פוגעים בערכי היסוד של החברה - השמירה על שלמות גופו של האדם, כבודו, ביטחונו וקניינו, וכן הסדר הציבורי ושלטון החוק.

''כאשר מדובר בעבירות אידיאולוגיות, ממניע גזעני, יש בהן כדי לפגוע במרקם החברתי השברירי גם כך במדינה וללבות את השנאה בין המגזרים. החומרה הזאת, המיוחדת, הצדיקה לקבוע לעבירות הללו 'תג מחיר' גבוה ומרתיע, ולא משנה ע"י איזה מגזר הן מבוצעות", הוסיפה.