קארין אלהרר
קארין אלהררצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית תיקון לפקודת מס הכנסה של ח"כ קארין אלהרר אשר תעניק פטור ממס לילדים המקבלים גמלת ילד נכה.

בהצעה תומך גם משרד הרווחה והשר חיים כץ.

ח"כ אלהרר אמרה כי "ההתגייסות של שר הרווחה חיים כץ, חברי כנסת רבים מהקואליציה, ביניהם רועי פולקמן, בצלאל סמוטריץ ומירב בן ארי, שר האוצר משה כחלון והתגייסותם של ועדת שרים הובילה לתיקון קטן וכל כך משמעותי למשפחות רבות בישראל. ובשביל תיקונים קטנים כאלו אנחנו פה. כי מספר תיקונים קטנים הופכים יחד לשינוי גדול באורח החיים של אנשים".

לדבריה, "עד היום הורים לילדים המקבלים גמלת ילד נכה נאלצו להגיע עם ילדם לשתי ועדות רפואיות שונות של הביטוח הלאומי- אחת שתקבע את זכאותו של הילד לקצבת ילד נכה והשנייה שתקבע את האחוזים הרפואיים לצורך הטבות במס. ההורים נדרשו לשלם בשביל ועדות מס מאות שקלים. כל זה מבלי לדבר על המסמכים, הטרטור, הצורך להוכיח שהילד שלך נכה ושמצבו לא ישתנה באופק הקרוב".

"התיקון הזה", מוסיפה ח"כ אלהרר, "עתיד להוסיף את הילדים המקבלים קצבת ילד נכה לרשימת הזכאים לפטורים והנחות ברשות המיסים ובכך תחסוך להורים רבים את הביורוקרטיה, הסחבת, והצורך הכל כך קשה להעביר את הילדים בין הועדות הרפואיות השונות".

היא ציינה כי מתיקון החוק המדובר יהנו ילדים המקבלים קצבת ילד נכה בשיעור 100% לפחות. מדובר בילדים עם נכויות קשות ומורכבות, כגון ילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בינונית וקשה, ילדים עיוורים, חולים אונקולוגים, ילדים הנמצאים בספקטרום האוטיסטי, מטופלי דיאליזה וילדים סיעודיים.

"פטור ממס עתיד להקל עליהם בתהליך פדיון קופת הגמל, הקלה בתשלום מס רכישה ועוד. הורים לילדים עם מוגבלויות נאלצים פעמים רבות לעזוב את ביתם הקבוע ולהתאים את מקום מגוריהם לבית נגיש אשר יהיה מותאם לצרכים החדשים של הילד. נגישות כידוע עולה כסף. אני מייחלת שהחוק הזה יגיע לסיומו בהקדם האפשרי", סיכמה ח"כ אלהרר.