ישיבת ממשלה לרגל יום ירושלים

ישיבת הממשלה החגיגית לרגל יום ירושלים נערכה הבוקר (חמישי) בעין לבן הנמצא בפאתי העיר.

בפתח הישיבה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו "אני מקדם בברכה את השרים החדשים, השר אביגדור ליברמן, השרה סופה לנדוור, והשר הירושלמי שלנו, צחי הנגבי - ברוכים תהיו כולכם".

"אנחנו מתכנסים היום לישיבה ממשלתית חגיגית לרגל יום ירושלים. אנחנו באנו לכאן, לנביעה. זה נוהל מוכר לרבים מכם שבניווטים היינו צריכים למצוא את המעיין - הולכים לנקודת הנביעה, וכנראה שזה נוהל שקשה להיפטר ממנו, כי זה בדיוק מה שעשינו. אנחנו באים כאן לירושלים, הנביעה, זה מקור הנביעה של עמנו, של מורשתנו, מקור המים החיים שמקיים אותנו לאורך אלפי השנים".

"אנחנו מפתחים את ירושלים, בונים אותה", הדגיש נתניהו, "היום אנחנו בעצם מקדמים תוספת לתוכנית היובל בסך 850 מיליון שקל, זה כמעט מיליארד שקל שאנחנו משקיעים בפיתוחה של ירושלים, בטכנולוגיה, בחברות".

לדבריו "ירושלים משנה את פניה. יש כאן התפתחות טכנולוגית מעניינת. מציון תצא תורה - והיא יוצאת מישיבות; מציון תצא תוכנה - והיא יוצאת מהחברות החדשות שאנחנו מטפחים אותן. אנחנו משקיעים הרבה מאוד תשתיות של תיירות, תשתיות של פרויקטים שונים, פארקים. ירושלים היא באמת עיר חמד. קיבלתי בברכה את התוכנית לפיתוח ערים, אמרו הראשונה של ירושלים מזמן הבריטים, קודם כל תיקון: תוכנית פיתוח של ירושלים הראשונה הייתה של דוד המלך, ואחריו שלמה המלך, אבל זאת בזמן החדש".

"ירושלים גנים סביב לה, והנה אנחנו באחד הגנים המופלאים האלה, יש רבים אחרים. והתוכנית הזו פועלת בכל התחומים הללו, גם לפיתוח ירושלים כעיר אקדמית, להגדיל את מספר הסטודנטים בה - עושר אנושי, עושר לאומי, עושר בינלאומי שמצעיד את העיר קדימה".

נתניהו הודה לראש עיריית ירושלים ניר ברקת על פיתוח העיר "אני גאה על כך שאנחנו התחלנו בזה בממשלות קודמות, יש רציפות, אני יודע שהשרים כולם נרתמים לזה בנפש חפצה. אני רוצה להודות לכם, אני רוצה לברך אותך, אדוני ראש העיר, על ההובלה החשובה, הנמרצת והדינמית שלך לפתח את ירושלים שלנו, עיר האבות, הנביעה שלנו שזורמת קדימה במימד הזמן. תודה רבה לך, חג שמח ירושלים".

שר ירושלים ומורשת זאב אלקין אמר בפתח ישיבת הממשלה "בדרך כלל נהוג להצהיר הצהרות בנושא ירושלים אך הפעם אנו מתמקדים בעשייה".

"ההשקעה בתכנית החומש החדשה היא פי שניים וחצי מתכנית החומש הקודמת, 850 מיליון שקל שיצעידו את העיר ירושלים קדימה ויוכיחו את נאמנותינו למען ירושלים. גם הסיוע השנתי השוטף מהממשלה לעיר גדל פי שניים וחצי, אפשר אז להגיד שאנחנו ממשלה פי שניים וחצי".

אלקין הוסיף "אני שמח שהממשלה הזו מקבלת החלטות בנושא ירושלים לא רק ביום ירושלים אלא גם בשאר ימות השנה, ובכך דואגת לפתח את עיר הבירה שלנו ולתת לה את המעמד הראוי לה".

רה"מ מקבל את תכנית המתאר של ירושלים משנת 1917
רה"מ מקבל את תכנית המתאר של ירושלים משנת 1917צילום: קובי גדעון/ לע"מ

שרי הממשלה
צילום: קובי גדעון/ לע"מ