אנדרטה לזכר חללי דקר
אנדרטה לזכר חללי דקרצילום: פלאש 90

המשט השנתי לזכר 69 לוחמי הצוללת אח"י דקר, אשר טבעה ונעלמה במצולות הים בינואר 1968, התקיים היום לראשונה – במרינה הרצליה.

כזכור, לאורך השנים ערך חיל הים מבצעים לאיתור שרידי הצוללת. שרידיה נמצאו רק כעבור 31 שנה, בעומק של כ- 3 ק"מ, על נתיב השייט מבריטניה לישראל.

היום בבוקר נערך טקס זיכרון ללוחמי הצוללת, בהשתתפות: ראש העיר הרצליה, משה פדלון, מפקד זרוע ים, האלוף רם רוטברג, משפחות הלוחמים, חיילי שייטת הצוללות ונציגי זרוע ים, ותיקי זרוע ים, חברי מועדוני שייט ואגודות ימיות, נציגי בתיה"ס הימיים- קציני ים אורט אשדוד, בני הרצליה, צופי ים הרצליה, מועדון השייטים- הרצליה, בתי ספר מהרצליה ושייטים מכל הארץ.

לאחר הטקס עלו כאלף שייטים על כמאה כלי שייט ויצאו למשט. השיוט התחיל בטקס הנחת זרים בים מצוללת דולפין בשעה 10:00 בבוקר, והסתיים בהענקת גביעים למנצחים ברחבת המרינה.

אבי בן-זאב (זבו) מעמותת דולפין, "המשט מהווה אירוע אזכרה וכבוד רב ללוחמי הצוללת שנעלמה. 31 שנים של חיפושים ללא לאות הביאו בסופו של דבר לאיתור הצוללת, שנמצאה נחה על קרקעית הים בנתיב הפלגתה הביתה. מקצוענות, התמדה, הקפדה ודבקות מאפיינים את סיפורה של ה'דקר'. ברצוננו לכרוך את דור העתיד והנוער עם מורשת העבר".

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר "זה לנו לכבוד, שעמותת 'דולפין' החליטה לקיים השנה את השיוט אצלנו בהרצליה. העיר הרצליה חתמה עם עמותת דולפין ושבט 'צופי ים דקר' אמנה לשיתופי פעולה. מורשת אח"י דקר מחזקת את הקשר שלנו אל מורשת חיל הים וזכר החללים".

עו"ד יונתן יעקובוביץ', יו"ר החברה העירונית לפיתוח התיירות בהרצליה, מסר "מעבר לחשיבות השיוט כאירוע "אזכרה" ללוחמים שאבדו במצולות, ישנה חשיבות בקיום המשט גם לחיזוק הקשר של הנוער לשייט בים ולמורשת צוללת אח"י דקר".

בהפקת: Eastside Studio רחפן: "דני שכטמן צילומי אוויר "בעלי רישיון מרשות תעופה אזרחית, להטסת רחפנים