נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

שר החינוך נפתלי בנט תוקף התמיכה של ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ליברמן בהקמת מדינה פלסטינית ובצורך בתהליך מדיני עם הפלסטינים.

"נפיל את הממשלה על כל דבר שיוביל לחלוקת ארץ ישראל ולהקמת מדינת פלסטין, נילחם נגד זה", מבהיר בנט בראיון לרינה מצליח בתוכנית "פגוש את העיתונות".

"לא תקום פה מדינת פלסטין, אעשה הכול כדי למנוע זאת", הבטיח יו"ר הבית היהודי. "אנחנו בממשלה שבקווי היסוד שלה אין מדינת פלסטין. כל עוד אנחנו פה, לא תקום מדינת פלסטין על כביש 6, חמש דקות מכפר סבא, לא יחלקו את ירושלים".

שר החינוך השמיע ביקורת מרומזת על ראש הממשלה ומדיניותו. "זה לא סוד שיש מחלוקות. לא צריך לוותר על סנטימטר אדמה, אני לא מבין מה הדיבורים האלה. אין לי בעיה עם ועידה אזורית אם היא מסתכלת על דברים יותר רחבים".

בנט תומך בהרחבת הממשלה אך ללא שינוי קווי היסוד. "אני לא מחרים את המחנה הציוני, צריך להרחיב את הממשלה", אמר. "הייתה פה ממשלה מקרטעת ואני מוכן להכניס כל מפלגה כל עוד העקרונות של הממשלה לא משתנים".

יו"ר הבית היהודי הגיב לביקורת שנשמעה על הקמפיין של משרד החינוך לעודד תלמידים לגשת לבחינות הבגרות במתמטיקה ברמת חמש יחידות לימוד. "אני מסכים שמתמטיקה זה לא חזות הכול", אמר בנט והסביר כי "ישראל הייתה באסון לאומי של עשור, ירדנו בהישגים ב-40% במדעים ומתמטיקה. לא השלמתי עם זה ואני חושב שמצוינות היא לא מילה גסה".

מהליכוד נמסר בתגובה כי "מדובר בעוד תרגיל יחסי ציבור אופייני מבית היוצר של בנט. בנט יודע היטב שראש הממשלה נתניהו עומד כחומה בצורה נגד חזרה לקווי 67' וחלוקת ירושלים, מנסה לנכס לעצמו את הקווים האדומים שהציב נתניהו ומציג אותם כתכתיבים כביכול לראש הממשלה. זאת מצגת שווא".