בשבועות האחרונים מבצעת מע"צ (חברת נתיבי ישראל) עבודות לריבוד מחדש של כביש הגישה ליישובים מיצד ופני קדם.
אולם, בתנועת "רגבים" טוענים כי הקבלן המבצע את העבודות לקח את כל עודפי האספלט, וסלל איתם דרך שמחברת את ואדי סעיר למחצבות בית פאג'ר.
מחצבות בית פאג'ר הן מחצבות בלתי חוקיות של פלשתינים החוצבים בתוך אדמות מדינה מוכרזות, תוך פגיעה אנושה בסביבה.
המחצבות אליהן מתחברת הדרך, עומדות במרכזן של פעולות אכיפה של המנהל האזרחי באיו"ש והציר שנסלל על ידי הקבלן של מע"צ, משמש כ"ציר בריחה" דרומי מהמחצבות, הן לצורך הברחת חומר מהמחצבות דרומה לכיוון סעיר-שויוח וכפרי הר חברון, והן לצורך התחמקות מגורמי פיקוח בעת ביצוע פעולות אכיפה.
תנועת רגבים שיגרה בשבוע שעבר מכתב דחוף בנושא לשר התחבורה, ישראל כץ, ולמנכ"ל חברת נתיבי ישראל.
"סלילת הדרך האמורה, מעבר להפרת החוק הבוטה שיש בעצם ביצועה ע"י זרוע ממשלתית, גם מסכלת את מאמצי האכיפה נגד המחצבה, הן בכך שהיא מאפשרת להבריח חומר מן המחצבה באין רואים, והן בכך שהיא יוצרת נתיב מילוט מהיר לעבריינים מן המחצבה בעת ביצוע פעולות' פיקוח ואכיפה", נכתב בפנייה.
בתנועה דרשו מהשר כץ ומחברת נתיבי ישראל להפסיק באופן מיידי את ביצוען של העבודות, להשיב את המצב לקדמותו ולהורות על איסוף כל החומר שהונח על הדרך הישנה וכן לבצע בדיקה מקיפה שתסביר כיצד ייתכן שסלילת דרך לא חוקית נעשתה תחת אחריותם, וככל הנדרש - לדאוג למצות את הדין עם האחראים לכך.
"הואיל ומדובר בעבירה על החוק המבוצעת על ידי רשות ציבורית, ככל שהעניין לא יטופל בדחיפות ובאופן מיידי", הוסיפו ברגבים, "ניאלץ לפנות למשטרה בתלונה לחקירת האירוע".
מחברת נתיבי ישראל נמסר בתגובה, "במסגרת חוזה ריבודים שמבצע הקבלן עבור חברת נתיבי ישראל, ובהתאם לתנאי החוזה, החומר המקורצף שייך לקבלן המבצע. אין לחברת נתיבי ישראל אמצעים לשלוט על מעשיו של הקבלן בחומר הנותר".
עוד נמסר, "כל פעולה בלתי חוקית לכאורה שמבצע הקבלן, ניתנת לאכיפה על ידי זרוע הפיקוח של המינהל האזרחי. לחברת נתיבי ישראל אין סמכות לאכיפה בתחומי איו"ש".