צו לא מוסרי. קידר
צו לא מוסרי. קידרצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הקטין בן ה-15 שהורחק בצו מנהלי מבית הוריו ביצהר בעקבות מה שהוגדר "מעורבות בפעילות אלימה נגד פלסטינים", יישאר בביתו עד ליום ג', כך השיב פיקוד העורף לעו"ד עדי קידר מארגון חוננו.

הקטין קיבל ביום שלישי האחרון צו מנהלי על פי נאסר עליו להיכנס ליהודה ושומרון כולל בית הוריו ביצהר. בנוסף עליו להימצא במעצר בית מחוץ ליו"ש, כאשר על פי הצו עליו לשהות אצל סבו וסבתו.

לאחר שהתברר שהסב והסבתא אינם יכולים לקבלו בתנאים כאלו ניתנה לו הארכה של יממה למציאת מקום חילופי, אך המקום טרם נמצא.

קידר פנה ביום חמישי לפיקוד העורף וציין כי טרם נמצא מקום לקטין והוא מבקש הארכה של 14 ימים. בתגובה אושר לקטין להישאר בביתו עד יום ג' הקרוב בלבד.

במכתב דחוף ששיגר עורך הדין לפיקוד העורף הוא מצביע על כך שצו הרחקה גורף לקטין תושב יו"ש אינו חוקי ואף מנוגד לאמנות זכויות הילד הבינלאומיות.

"מיותר לציין כי הצו פוגע קשות במרשי, אינו מידתי ורומס את זכויותיו הבסיסיות. הצו פוגע באמנות בינלאומית הנוגעות לקטינים תוך התעלמות מההשלכות הנובעות מהוצאת קטין מביתו ומחזקת הוריו", הוסיף קידר ואף דרש כי יערך שימוע לקטין ויועבר אליו החומר שלטענת הרשויות קיים נגדו. בתגובה הודיעו בפיקוד העורף כי יערכו בימים הקרובים שימוע לקטין אולם הם מסרבים לדחות את כניסת הצו לתוקף עד לעריכת השימוע.

"דרישה מקטין בן 15 לעזוב את בית הוריו הינה דרישה לא הגיונית, לא מוסרית ולא חוקית", אמר קידר. "אנו מבקשים להזכיר שלא הוצגו ראיות והקטין לא הועמד לדין אלא מדובר בהחלטות שרירותיות של המחלקה היהודית בשב"כ ואלופי הפיקוד, ואנו מקווים כי הצו יבוטל לאלתר".