עדן ביציאה מבית החולים
עדן ביציאה מבית החוליםצילום: דוברות הדסה

עדן דדון בת ה-16 שנפצעה קשה בפיגוע ההתאבדות באוטובוס קו 12 שאירע באפריל בירושלים, שוחררה היום (ראשון) מבית החולים הדסה עין כרם כשהיא במצב רפואי טוב ותתחיל בתהליך שיקום.

ד"ר אייל חסידים מהמחלקה לכירורגיה פלסטית בהדסה, אמרה כי עדן ''הגיעה לפני שבעה שבועות עם כוויות מורכבות בשטח נרחב על פני הגפיים העליונות והתחתונות ואף בפנים.

"היא הייתה מונשמת ומורדמת ביחידה לטיפול נמרץ במשך שבועות, טופלה על ידי הצוות במסירות עקב הפגיעות הקשות. עם המעבר למחלקה לכירורגיה פלסטית התמקדנו בטיפול בכוויות, בפיזיותרפיה ובריפוי בעיסוק כדי לרפא אותה ולהשיב לה תנועתיות חיונית".

ד"ר חסידים צופה לעדן ריפוי מוצלח לאחר תקופת השיקום. ''היא תוכל לעשות הכל בחייה, כל מה שתבחר ללא מגבלה״.

ד''ר עקיבא נחשון הראה לעדן את החדר בו שהתה במחלקת טיפול נמרץ. ״ליוויתי אותך מהרגע שמד׳א פינו אותך ליחידת הטראומה והיום את משתחררת במצב מצויין, בהחלמה מרשימה. עברת כאן הרבה, חלק גדול את בכלל לא זוכרת, ומעכשיו - עם הפנים קדימה״.

רחלי דדון, אמה של עדן אשר נסעה איתה באוטובוס שהתפוצץ ונפגעה אף היא, ביקשה להיפרד מהצוותים ביחידות השונות בהדסה עין כרם ולהודות להם באופן אישי. כשהיא מסיעה את עדן בכיסא הגלגלים ממחלקה למחלקה, אמרה להם, "קיבלנו את עדן במתנה בזכותכם, מי היה מאמין כשהיא רק הגיעה? התמדתם בסבלנות ותמיד היה לכם חשוב לעדכן אותנו במצבה.

''אני שמחה שהיום היא מתחילה תהליך של שיקום ומקווה שגם את השלב הזה תעבור טוב ושנראה אותה במהרה בבית בעזרת ה', שהדרך תהיה קצרה״, הדגישה האם.