רמת גלעד
רמת גלעדצילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש

שריפה גדולה שפרצה ביום שישי אחר הצהריים בשכונת רמת גלעד בקרני שומרון, כילתה ארבעה קרוואנים וגרמה נזקים כבדים לתשתיות. ביישוב מתגייסים לסייע למשפחות ולחזרה לשגרה.

מיכל שוהם, תושבת המקום, סיפרה לערוץ 7 "ביום שישי בצהריים גילינו שריפה בשיפולי ההר ממש סמוך לכביש והיא התחילה לטפס במעלה ההר.

''הזעקנו כבאיות והן התחילו לעבוד, ואז החלה לנשב רוח חזקה והאש התפשטה במהירות לעבר רמת גלעד. התחילו לפנות מהבתים את המשפחות שבחלק התחתון של הגבעה".

בשלב הזה מחליטים תושבי רמת גלעד לצאת מהמקום אך גילו כי אין גישה לשכונה מהציר הרגיל בשל העובדה שהאש הקיפה אותו. התושבים נאלצו לעבור בציר מילוט שהמנהל האזרחי אסר את סלילתו ורק רכבי שטח יכולים לעבור דרכו.

שוהם חושדת שהשריפה החלה מהצתה מכוונת, "השריפה התחילה בחורש ירוק ורענן ולא בקוצים. וזה התפשט משם לעצים, שיחים וקוצים ובסופו של דבר גם לבתים".

"ראינו עשן כבד והבנו שהכל נשרף. זה היה הר ירוק ועכשיו הכל שחור". שוהם מספרת כי השריפה כילתה מכולה עמוסה בספרי קודש אשר חלקם נדירים, "הכל הלך נשאר רק אפר. אנשים השקיעו את כל כספם ומרצם בישוב הארץ וחרב עליהם עולמם".

בישוב מספרים על המאמצים לסייע בשיקום בתי המשפחות והתשתיות, "אנחנו בבעיה מאוד רצינית", אומרת שוהם, "כמובן שאנחנו ממשיכים להיות פה ואף אחד לא מתכוון לרדת ואנחנו משנסים מותניים ומתגברים, אבל המצב קשה מאוד. אנחנו מגייסים עכשיו הכל בשביל המשפחות ועם ישראל רחמנים בני רחמנים עוזרים מאוד".