השדרה החמישית במנהטן נצבעה היום (ראשון) בצבעי כחול לבן עם כ-40 אלף צועדים, הופעות מוזיקליות ו-15 להקות צועדות במסגרת "המצעד למען ישראל".

אמש, לכבוד מצעד התמיכה בישראל, הואר האמפייר סטייט בילדינג במיוחד בצבעי כחול לבן.

שגריר ישראל באו"ם דני דנון צעד עם בכירי עיריית ניו יורק בראש מצעד התמיכה. "מחמם את הלב לראות עשרות אלפי אמריקאים יוצאים לרחובות ניו יורק להראות את התמיכה הבלתי תלויה שלהם בישראל", אמר דנון. "יש לנו חברי אמת בארה"ב, הברית בין העמים חזקה מתמיד ומבוססת על מחויבות עמוקה לערכים משותפים."

השגריר דנון צעד יחד עם הקונסול הכללי בניו יורק, עידו אהרוני, בראש המשלחת הישראלית שכללה חברי כנסת, דיפלומטים ישראלים ובני משפחותיהם ונציגים של ארגונים פרו ישראלים שונים.

המצעד ה-52 במספר מאז שנוסד בשנת 1964, הוא יוזמה משותפת של ארגון JCRC ניו יורק, הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA) שהיא ארגון הגג של הקהילה היהודית בניו יורק, והקונסוליה הכללית של ישראל בניו יורק.

למעלה מ-250 ארגונים שונים צועדים לאורך השדרה החמישית, מרחוב 57 עד רחוב 74, כולל להקות רקדנים על גלגיליות, רוכבי אופנוע, להקות מחול, ליצנים ולהטוטנים. אחת האטרקציות במצעד השנה הם חברי צוות המיוזיקל המצליח "כנר על הגג" מברודווי אשר הצטרפו לצועדים ושרים קטעים מהמופע.

לראשונה השנה, המצעד מתקיים כחלק מיום שלם של אירועי סולידריות עם ישראל במימון הפדרציה היהודית של ניו יורק ובשיתוף עם עמותת גשר והמועצה הישראלית-אמריקנית (IAC). במסגרת אירועי המצעד יתקיים פסטיבל רב משתתפים בשעות הערב על נהר ההדסון שאליו צפויים להגיע אלפי משתתפים.

"המצעד למען ישראל הוא לא רק הפגנת התמיכה בישראל הגדולה ביותר בעולם, אלא גם האירוע השנתי הגדול ביותר של יהודי ניו יורק (וכנראה של יהדות התפוצות בכלל) שמונה כ-2 מיליון נפשות, והאירוע היחיד בניו יורק שמצליח לכנס תחתיו את כל הזרמים והפלגים ביהדות יחד", מסר אריק גולדשטיין, מנכ"ל הפדרצייה היהודית של ניו יורק (UJA). "השנה אנחנו נרגשים במיוחד להציע ליהודי ניו יורק אפשרויות נוספות לחגוג ולהביע את אהבתם העמוקה למדינת ישראל", ציין.

לאחר המצעד יתקיים מופע גדול בסנטרל פארק שבמנהטן בהשתתפות זמרים חסידים, השגריר דני דנון, אנשי ממשל תומכי ישראל ועוד.