לברון. נבלם בחומה בצורה
לברון. נבלם בחומה בצורהצילום: רויטרס

אליפות שניה ברציפות? כך זה נראה אחרי משחק שני הלילה (בין ראשון לשני) בסדרת גמר ה-NBA, גמר ליגת הכדורסל הטובה בעולם. האלופה המכהנת גברה גם הלילה על סגניתה, באולם האורקל ארינה, בתוצאה 77:110.

וכך מסדרה שהבטיחה קרב ענקים בין החבורה של קליבלנד, לברון ג'יימס, קיירי אירווינג וקווין לאב שהחמיצו בעונה שעברה את סדרת הגמר מול היריבים שממול בשל פציעות, לבין סטף קרי וקליי תומפסון מגולדן סטייט, נותרנו בעיקר עם צד אחד - הצד של האלופה.

גם הלילה נעלמו הכוכבים של שתי הקבוצות כשבעוד שקרי ותומפסון סיימו את המשחק עם 18 ו-17 נקודות בהתאמה, לברון מנגד קלע 19 נקודות בלבד, בשל עבודת הגנה מצויינת של שחקני האלופה.

אחרי שבמשחק הראשון בסדרת הגמר מי שסחפו את האלופה לניצחון היו ההרכב השני, הלילה היה זה תורו של דריימונד גרין להופיע ובגדול. 28 נקודות, 7 כדורים חוזרים ו-5 אסיסטים, לא מספרים יוצאי דופן אמנם, אך כשכל זה מגיע במאני-טיים ומצליח להוציא את האוויר של שחקני היריבה, המספרים יכולים לדבר בעד עצמם.

בכל פעם שקליבלנד רק הימרה על זריקה מבחוץ של גרין, הלכה זו פנימה. בתוספת לעבודת ההגנה המצויינת בצד השני של הפרקט, היה זה אבוד עבור המארחת מאוהיו כבר מתחילת הרבע השני.

עם 35 אחוז מהשדה, 21 מהשלוש ו-15 אסיסטים לעומת 17 איבודים, לקליבלנד נותר רק לקוות שאולי במשחקים הקרובים יצליחו לנצח את האלופה לפני שזו משחזרת את הזכיה באליפות מהונה שעברה, פעם שניה ברציפות על חשבונם.

לאלופה חסרים שני ניצחונות בכדי לזכות באליפות שוב. האם במשחק ה-3, שייערך בלילה שבין רביעי לחמישי, תהיה שוב ידה על העליונה?