הרב רמי ברכיהו, רב היישוב טלמון
הרב רמי ברכיהו, רב היישוב טלמוןיוני קמפינסקי

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, פועל בתקופה האחרונה על מנת לאייש את תפקיד "רב המשטרה", תפקיד שלא אויש מאז פרש מהתפקיד הרב אליהו מוגרבי.

על פי פרסומים שונים הבוקר, מועמדו של המפכ"ל לתפקיד הוא רב הישוב טלמון שבמערב בנימין העומד גם בראש התוכנית לגיוס צעירים דתיים למשטרה, "מאמינים במשטרה", הרב רמי רחמים ברכיהו.

הרב ברכיהו נחשב לדמות אהודה במסדרונות המשטרה מתוקף תפקידו בתוכנית "מאמינים במשטרה", ונחשף ציבורית במהלך התקופה שבין חטיפת שלושת הנערים למציאת גופותיהם.

עם זאת, גורמים ברבנות המשטרה המזוהים עם הציבור החרדי הביעו חשש מהאפשרות שהרב ברכיהו ימונה לתפקידו, זאת עקב גישתו ההלכתית לאתגרים הניצבים בפני המשרתים בארגון.

"המינוי הזה יהיה אסון למשטרה. הוא מקל שבמקל בכל הנושאים שהקפדנו עליהם מאוד ללא פשרות", צוטטו הגורמים ב'רדיו קול חי', "המינוי הזה יערער את חוסנה של המשטרה בכל הקשור לדת וכשרות".

נציין כי מאז פרש הרב מוגרבי מתפקידו משמש סנ"צ הרב משה גפני כממלא מקום רב המשטרה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בימים אלה נערכת משטרת ישראל לבחירת רב ראשי, תפקיד שאינו מאויש משנת 2012. לצורך כך הוקמה וועדת איתור שתפקידה להמליץ למפכ"ל המשטרה על המועמדים המתאימים ביותר לכהן בתפקיד זה. ועדת האיתור רק החלה בתפקידה בימים אלה".

במשטרה מוסיפים, "בחירת המועמד המתאים תבוצע בשים לב לאתגרים העומדים במשטרת ישראל ובמסגרת הליך הבחירה הסדור שנקבע. למותר לציין כי לטענות שהועלו וללוחות הזמנים שפורסמו אין כל שחר. בגמר ההליך תפורסם הודעה בדבר בחירת הרב הראשי".