מהומה בועדת הפנים

ועדת הפנים של הכנסת התכנסה בצהריים (שני) לדיון בהכנתו של "חוק המקוואות" שיזם ח"כ משה גפני (יהדות התורה) לקריאה ראשונה.

בפתח הדיון מחתה ח"כ שולי מועלם מהבית היהודי, שחתומה על החוק בגרסתו המקורית, על כך שלא הוצג לה לפני הדיון הנוסח המוסכם.

יו"ר הועדה, ח"כ דודי אמסלם, אמר כי לא יעלה את החוק להצבעה, "אמרו לי מלשכת ראש הממשלה שלא להצביע עד שיש נוסח מוסכם על כולם. אקיים דיון וכל עוד זה לא מוסדר לא אצביע".

על כך השיבה מועלם "גפני אמר במליאה שלא יתקדם עד להכנת נוסח מוסכם. עד לרגע זה לא ראינו נוסח אחר שמוסכם. אין על מה לדון. ההצעה שלי היא לסגור את הדיון".

אמסלם סירב לבקשה וקבע, "אני מקיים עכשיו דיון על החוק", ובתגובה השיבו לו ח"כ מועלם רפאלי וח"כ רחל עזריה, "איזה חוק? על מה נדון?".

ח"כ עזריה הוסיפה ותקפה, "החוק הנוכחי עומד לפגוע בנשים שטובלות על פי ההלכה. אני מציעה לסגור את הדיון מיד. אי אפשר לדון בהצעת חוק בלי לראות אותה".

עימות בועדת הפנים

בשלב זה התלהטו הרוחות וח"כ עזריה הוצאה מהישיבה. לאחר שהתברר כי חילוקי הדעות גדולים הודיע ח"כ אמסלם על נעילת הישיבה לצורך התייעצויות. בהמשך חודש הדיון, אולם נקבע כי ההצבעה תתקיים רק ביום רביעי. הדיון ביום רביעי נקבע לשעה 7:45.

לאחר הדיון אמרה ח"כ מועלם "הייתה לנו הזדמנות פז לקדם את נושא טבילת הנשים במדינת ישראל עוד בכנסת הקודמת תוך הקמת קו לפניות נשים בנושא. דרשתי שלא תהיה פגיעה בזכותן של נשים לטבול לפי מנהג אימותיהן ועל פי ההלכה. במשך מאות שנים אף אחד לא התערב בעניין אישי הלכתי של נשים וזה לא ישתנה. הטבילה היא עניינה של הטובלת. אני שמחה שח"כ משה גפני הסכים לדברים וקיבל את הצעתי שהחוק לא יחול על טבילת נשים".