ליברמן בישיבת הסיעה

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס בצהריים (שני) בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו לכניסתה לכנסת של יוליה מילנובסקי, לאור התפטרותו על פי החוק הנורבגי.

"התפטרתי מהכנסת בהתאם לחוק הנורבגי הקטן. אני בטוח שהיא תוסיף הרבה לעבודה הפרלמנטרית של סיעת ישראל ביתנו", הוסיף ליברמן.

ליברמן ציין כי איננו מתראיין בימים אלו לכלי התקשורת, "אני גזרתי על עצמי שתיקה עד ראש השנה. אני לא מתכוון להתראיין, כרגע צריך להתמקד בעבודת המשרד ללמוד את הנושאים יותר לעומק".

בהמשך דבריו קרא ליברמן לשר נפתלי בנט להוריד את הלהבות בעימות מול ראש הממשלה, "חובתנו של כל הקואליציה לייצב את הקואליציה החדשה. אני מנצל את ההזדמנות ולקרוא לכל חברי וקודם כל לחברי הטוב נפתלי בנט להרגיע. אנחנו זקוקים לעבודה מתואמת ומסונכרנת".

"מי שלא יכול להתאפק אני ממליץ לו לעבור אצל אותו רופא את הניתוח להארכת הפתיל הקצר", הוסיף ליברמן בהומור.

ליברמן התייחס גם לנושא בניית היחידה בביתו של הפצוע יהודה יצחק הישראלי, "אני יכול להגיד לכם שמבחינת משרד הביטחון באותם ימים שחייל שוהה מחוץ לבית החולים תל השומר משרד הביטחון הודיע שהוא לוקח על עצמו את השהות בבית מלון משרד הביטחון נושא בכל ההוצאות וגם לגבי בניית היחידה ביקשתי מועדת החריגים במשרד הביטחון לדון בנושא וביקשתי מראש מתפ"ש, אלוף יואב (פולי) מרדכי, שלא להפריע לעבודת הבניה. אנחנו מטפלים בכל ההיתרים ואין שום כוונה להפריע למהלך הבניה ברגע שהיא תתחיל".

"כמו תמיד יש ועדת חריגים, יש לא מעט תקדימים, כשיש קצת רצון טוב תמיד אפשר למצוא פתרונות ובכל מקרה אין לי שום כוונה להפריע למהלך הבניה. מדובר במקרה הומניטרי ממדרגה ראשונה. אנחנו מחויבים לכל חייל, הפתרון ישנו וגם היום הם רשאים", הוסיף.

ליברמן שלל את האפשרות שהקואליציה עומדת להתפרק, "ממה שאני מבין וממה שאני מכיר את חברי לקואליציה אין שום כוונה להקדים את הבחירות או לרסק את הקואליציה. אני מקווה שהחל מהשבוע הזה כולנו נירגע וניכנס לעבודה משותפת ומתואמת".

שר הביטחון התייחס לביטול הביקור בעמונה, "ביטלתי את רוב הפגישות שתוכננו לפני כניסתי לתפקיד, 90 אחוז מלוח הזמנים השתנה עם הכניסה לתפקיד. אני פוגש כל הזמן חברים מיהודה ושומרון. נטפל בכל הבעיות, כולל הסיפור של עמונה. זה תפוח האדמה הלוהט. יש פסיקה של בית המשפט העליון ואנחנו נפעל על פי חוק".