הזמרת והיוצרת קורין אלאל נפגשה בשבוע שעבר בניו יורק עם הזמר החסידי ליפא שמלצר, כחלק מסדרה של מפגשים שיצרו במיזם Community, במטרה לחבר בין יהדות ישראל ליהדות התפוצות.

בין השניים נוצר חיבור מיידי שהוביל אותם לביצוע ספונטני ומיוחד לשירה של קורין "אין לי ארץ אחרת". ליפא - אשר לצד היותו זמר משמש גם כ״גראמער״ (חרזן) - ניצל את השיר הספונטני המשותף בכדי לאלתר לו מילים ביידיש ובאנגלית.

"אמרו לי שאני הולכת לפגוש זמר חסידי מאוד ידוע באמריקה, ושהוא ישיר את 'אין לי ארץ אחרת' ושאני אנגן לו. אין לי מילים על מה שקרה שם. פגשתי בן אדם מוכשר בטירוף ואוהב את ישראל בגוף כואב, וכל זה חלק ממסע מדהים ומרגש בקהילה היהודית בניו יורק", סיפרה קורין בהתרגשות בעקבות המפגש עם שמלצר.

בהקלטה נראה ליפא מודה לקורין לאחר המפגש המיוחד. "נגעת בליבי. עשית לי את היום" הוא אומר. לאחר המפגש הוסיף שמלצר כי "אני מעריך מאוד את קורין ואת יצירתה ואני חושב שדווקא מפגשים מהסוג הזה, של אנשים שנמצאים בשני קצוות, יכולים להביא לאחדות. אני מסתובב בעולם ומבחין בתופעה רחבה של יוזמות שמטרתן להרבות שלום ודיאלוג בין עמים, דתות ואמונות. אני חושב שחובתנו לפני הכל למצוא כל דרך להרבות שלום בתוכנו, בין היהודים".

המפגש מתקיים, כאמור, במסגרת מיזם חדשני בשם Community שנועד לחבר בין יהדות ישראל לבין יהדות התפוצות. המיזם, פרי של שיתוף פעולה בין משרד התפוצות ומכון גשר למנהיגות, מכנס בכירים ממגזרים שונים בחברה הישראלית ומתחומים שונים למסע לימודי אודות יהדות התפוצות שבסופו נסיעה לקהילה יהודית וסדרה של מפגשים בלתי אמצעיים עם חברי הקהילה.

מנכ"ל משרד התפוצות, דביר כהנא, מציין "ממשלת ישראל ומשרד התפוצות רואים חשיבות רבה בקהילות משגשגות וגאות במורשתן היהודית ובמדינת ישראל. עלינו לחזק את יחסי הגומלין בין אזרחי ישראל ליהודי התפוצות, יחסים הבנויים על מכנה משותף רחב וערכים משותפים ביחס לעבר, להווה ולעתיד של העם היהודי ומדינת ישראל". עוד הוסיף כהנא כי "לפיכך, יזמנו פרויקט ייחודי, אשר מטרתו לטפח ולהכשיר אנשי ציבור ומובילי דעה ישראלים בולטים וזאת, על מנת שיעמיקו את הקשר והמודעות בין הציבור הישראלי ליהדות תפוצות ויחשפו את האתגרים העומדים בפני יהודי התפוצות לאזרחי ישראל".

שירה שרז-זיק, מנהלת מכון גשר למנהיגות ומיוזמות Community, מספרת "הפרויקט הזה נולד במטרה לקדם היכרות והבנה בין ישראלים לבין יהדות התפוצות. לצערנו יש ריחוק ופער הולך וגדל בין יהודים בעולם למדינת ישראל, אנחנו מנסים לבנות גשר מחודש. רגע כזה כמו שנוצר בין קורין אלאל לליפא שמלצר יכול לקרות רק אם נפגשים ומדברים ומחזקים קשרים ובונים חדשים".