יואל חסון
יואל חסוןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

65 חברי כנסת מכל סיעות הבית חתמו על מכתב הקורא לנשיא המדינה ראובן ריבלין להעניק חנינה ליונתן היילו, בן העדה האתיופית שרצח את האדם שאנס אותו.

במכתב ציינו חברי הכנסת כי "סיפורו של היילו וודאי מוכר לך היטב: צעיר בן העדה האתיופית ללא עבר פלילי, שהיה חשוף להתעללות מילולית, פיזית ונפשית מתמשכת מצד בריון שכונתי, עד שבשלב מסוים בהחלטה נמהרת פנה נגד אותו בריון ובאלימות נטל ממנו את חייו".

יוזם המכתב לנשיא, ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני), הסביר כי "המקרה הייחודי של יונתן היילו הוא אחד האירועים הקשים והטרגיים ביותר, של בחור צעיר שעבר התעללות קשה, אונס וסחיטה, עד כדי שנקלע לסערת רגשות שהובילה אותו לרצוח את האדם שאנס והתעלל בו".

חסון הוסיף כי "בית המשפט העליון התייחס אף הוא למקרה והמתיק את עונשו, אולם בעיניי על אף המורכבות המשפטית, יש מקום לבקש מנשיא המדינה להתחשב בפן האנושי שבסיפור, ולשקול להעניק ליונתן חנינה''.

לדבריו ההתגייסות של 65 ח"כים מכל סיעות הבית, ללא יוצא מן הכלל, מעידה על לגיטימציה רחבה וכמעט חסרת תקדים במתן חנינה לאדם שנפל קורבן הן לתוקף שהשאיר בו צלקות נפשיות נוראיות, והן למצוקתו האישית שדחפה אותו לבצע את המעשה שעשה.