צומחים. ילדי הר חברון
צומחים. ילדי הר חברוןצילום: דוברות

לרגל יום שחרור הר חברון שחל אתמול, יום שני כ"ט אייר, פרסמו במועצה האזורית הר חברון נתונים מספריים על המועצה בשנה החולפת.

בין שלל הנתונים מופיע גרף צמיחת אוכלוסיה ממנו עולה כי קצב הצמיחה ביישובי הר חברון בשנה החולפת עומד על 7 אחוזים לעומת הממוצע הארצי העומד על 1.9 אחוזים. קצב הגדילה של מספר בתי האב אף גבוה מכך ועומד על 8.3 אחוזים.

מספר הבתים שנבנו בשנה החולפת עומד על 330 בתים חדשים, במועצה ניתנו 200 היתרי בניה לבניה פרטית ו-11 היתרים למבני ציבור. כ-150 משפחות נקלטו בשמונה עשרה היישובים. עוד עולה שחל גידול של 12 אחוזים במספר התלמידים בבתי הספר בהר חברון ומספר התיירים שביקרו השנה ברחבי המועצה שילש את עצמו ועמד על 53,000 תיירים.

שדה קולטים חדש הראשון מסוגו ביהודה ושומרון הוקם במועצה על שטח של 64 דונם השדה בעל יכולת יצור חשמל ל-2,000 בתי אב. השנה גם החל לפעול לראשונה ביישוב שמעה כפר סטודנטים בשיתוף 'קדמה' המונה 24 סטודנטים חילונים ודתיים. כמו כן נכנסה השנה לפעולה תכנית תחבורה רחבה אשר הכפילה את מספר קווי הנסיעה מיישובי המועצה.

יוחאי דמרי ראש מועצת הר חברון אמר, "לפני שנה השקנו לראשונה את 'יום שחרור הר חברון' היום בו שוחררו חבלי הארץ שאנו גאים להיות חלק מהם לתקוע שורשים ולהמשיך לצמוח, ביום זה אנו מסתכלים אחורה ומברכים על הטובה, סיפורה של הר חברון הוא סיפור של התמודדות עיקשת מול דלתות נעולות התמודדות מול קשיים מבית ומחוץ ומעל הכל תחושה אדירה של חזרה הביתה, של הגשמת חזון הנביאים וההמשך הישיר של העבר הניבט אלינו מכל תל וחורבה, ושל בנייה אטית ועקשנית של הווה ושל העתיד שלנו כאן".