שרצקי. הקבוצה שלו תארח מחוץ לבית?
שרצקי. הקבוצה שלו תארח מחוץ לבית?צילום: פלאש 90

משהו רע עובר על מנהלת הליגה בכדורגל. הגוף שהוקם למען הקבוצות ואמור היה לעזור בעיקר לקבוצות הקטנות והחלשות, עושה ההפך כשהודיעה היום (רביעי) על סגירת אצטדיונה הביתי של עירוני קריית שמונה המשחקת בליגת העל.

לדברי נציגי המנהלת שהגיעו בשבוע שעבר לביקור הפתעה באצטדיון הצפוני, האצטדיון לא עתיד לעמוד בסטנדרטים החדשים שקבעה המנהלת בליגת העל, ובכדי שזה יעמוד בכך צריך הוא שדרוג רציני שעשוי לקחת כשנה לפחות ועלותו מסתכמת בכ-10 מיליון שקלים.

במנהלת אמרו כי בשל העובדה שהשדרוג לא יחל מיד, חל איסור על הקבוצה הצפונית לארח בביתה, ותצטרך היא למצוא חלופות אחרות לאירוח משחקיהם הביתיים בעונה הבאה.

לא רק שבקריית שמונה לא יצליחו לממן עלות שדרוג שכזו לאצטדיון הקטן, אלא שזו כבר משהה מספר שנים את בניית מגרש הכדורגל הסינתטי עבור מחלקת הנוער, כמו גם העובדה שבשנים האחרונות הקבוצה נאלצה לממן מכיסה תפעול של מתקנים הנמצאים בתוך האצטדיון העירוני, למרות הבטחות הטוטו ומשרד הספורט.

מהמועדון הצפוני נמסר כי "מועדון הכדורגל עירוני איתוראן קריית שמונה מבקש ופונה לכל הנוגעים בדבר: עיריית קריית שמונה, המועצה להסדר ההימורים בספורט ושרת הספורט, לחדול מהדיבורים והפעם, לקיים במעשים ולהקצות את כל הנדרש על מנת שבקריית שמונה יעמוד סוף סוף אצטדיון ראוי שיאפשר לארח את משחקי הבית של המועדון בעיר".

הראשון שהרים את הכפפה ומנסה לצאת לעזרתה של הקבוצה הצפונית הוא ח"כ יואל רזבוזוב ממפלגת 'יש עתיד'. ח"כ רזבוזוב, ספורטאי בעברו, פנה במכתב לשרת התרבות והספורט מירי רגב בבקשה שזו תסייע לקבוצה מהפריפריה. במכתבו ציין ח"כ רזבוזוב כי הוא מצפה מהשרה להיחלץ לעזרת קבוצות הפירפריה כולן ולשדרג את אצטדיוניהן.

"מצאי והשקיעי את המשאבים להשוואת התנאים באצטדיוני הפריפריה לאלו שבמרכז", כתב ח"כ רזבוזוב, "ברור לי שלא יכול להיות מצב בו תושבי הפריפריה לא יוכלו ליהנות מחוויה ספורטיבית בעירם, ואני לא יכול לתאר מצב בו כל משחקי ליגת העל בכדורגל יתקיימו אך ורק במגרשים מסוימים בערים אחדות".

עוד כתב ח"כ רזבוזוב לשרת התרבות והספורט מירי רגב כי "ממשלת ישראל הצהירה שהפריפריה חשובה לה, על כן אני בטוח שגם את מסכימה עם בעלי הקבוצות מערי הפריפריה שטוענים שלאוהדים שלהם מגיע אצטדיון ראוי בעירם. אצטדיון עם מושבים, מזנונים, ושירותים ראויים. אני בטוח שגם את חושבת כמוני שזהו עוול לדרוש דווקא מתושבי הפריפריה לנסוע ולהשקיע ממיטב כספם וזמנם בכדי לעודד את קבוצתם במשחק "בית" אשר מתקיים בעיר רחוקה. אני יודע שזו לא רמת הספורט אליה את שואפת לקיים במדינת ישראל כשרת הספורט".