ניסן סלומינסקי
ניסן סלומינסקיצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

חבר הכנסת ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, יוזם הצעת חוק שתאסור על הפצת סרטונים קשים לצפייה מפיגועי טרור.

הצעת החוק נולדה בעקבות סרטונים רבים שפורסמו ביממה האחרונה ובהם תיעוד הפיגוע הרצחני שאירע אמש (רביעי) במתחם "שרונה" בתל אביב.

לפי הצעת החוק שגיבש הפצת מידע מזירות אסון והפצת שמות פצועים והרוגים ללא רשותו של הנפגע, או בטרם נמסרה הודעה למשפחה על ידי הגורם המוסמך לכך, תיחשב לעבירה והעובר עליה ייענש בקנס של 15,000 ש"ח.

כל תמונה או סרטון שיועברו מזירת אסון יהיו חייבים לעבור טשטוש על-ידי גורם מוסמך.

בהסבר להצעת החוק נאמר כי "משפחות וקרובים של הרוגים ופצועים נתבשרו או ראו סרטונים על האסון באמצעות הודעות או תמונות שהופצו במדיות השונות, כגון ברשתות החברתיות, וכן במקום שיקבלו את ההודעה על פציעת יקירם או נפילתו באופן רשמי על ידי גורמים מוסמכים, או על ידי בן משפחה קרוב.

"תופעה זו יוצרת בהלה בציבור, פוגעת ביכולת של הרשויות להגיש עזרה מקצועית בזמן אמת למקבלי ההודעות. במקרים בהם המסרים גם אינם מדויקים או לא נכונים כלל, יש בכך עוגמת נפש רבה ומיותרת", נכתב.

נציין כי לאחר הפיגוע אמש פורסמו בכלי התקשורת וברשתות החברתיות תמונות של "האשמים ברצח" אך לאחר זמן מה התברר כי לא מדובר במחבלים אלא באזרחים תמימים.

"הפצת הסרטונים השונים ללא טשטוש והעברת סרטונים ללא פיקוח גורמת לפניקה מיותרת בציבור ומהווה השראה למחבלים להמשיך לנסות את דרך הטרור", אמר ח"כ סלומינסקי. ''על תופעה זו להיפסק מיד''.