נתניהו בשרונה, הערב
נתניהו בשרונה, הערבצילום: קובי גדעון, לע''מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הערב (חמישי) למתחם "שרונה" בתל אביב, שם נרצחו אמש ארבעה ישראלים בפיגוע ירי.

''במקום הזה אתמול נרצחו ארבעה ישראלים תמימים, חפים מפשע, אנחנו אבלים את מותם. אני יודע אישית איזו טלטלה כבירה עוברת כעת על המשפחות שלהם. ליבנו איתן ואנחנו מאחלים הלחמה לפצועים", אמר נתניהו.

"העם הזה חזק, הם לא יכריעו אותנו", הדגיש נתניהו. ''החיים חוזרים למסלולם סביבנו וטוב שכך''.

ראש הממשלה סיפר על שורת הצעדים עליהם החליט הקבינט המדיני-ביטחוני וחשף כי כוחות הביטחון תפסו ערבי שסייע לשני המחבלים לבצע את הפיגוע הרצחני. "כיתרנו את יטא, תפסנו את האיש ששיתף פעולה עם המרצחים, שללנו היתרי עבודה ממאות בני החמולות שלהם.

"שללו עשרות אלפי היתרים לביקור בישראל בעת הרמדאן, עיבינו כוחות והחלטנו על נקיטת צעדים נוספים שלא אפרט כאן", אמר נתניהו.

הוא בירך על הגינויים החד משמעיים שהשמיעו מנהיגים בעולם. ''אני שמעתי בהערכה את הגינויים החריפים והחד משמעיים מהבירות המובילות בעולם למעשה הרצח הנפשע הזה.

''לא שמעתי גינוי כזה מהרשות הפלסטינית, ולעומת זה שמעתי את צהלות השמחה בעזה ובחלקים אחרים של החברה הפלסטינית ביהודה ושומרון. זה רק מזכיר לנו מול מי אנחנו עומדים, ומול מה אנחנו עומדים. אנחנו ננצח''.

שרונה, היום
שרונה, היוםצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מוקדם יותר הערב הותר לפרסום כי שוטר שמתגורר בסמוך לזירת הפיגוע במתחם שרונה, הכניס את אחד משני המחבלים לביתו ונתן לו כוס מים מבלי שידע שמדובר במחבל רוצח.

המחבל הגיע לביתו של השוטר כשניסה להימלט מהזירה. הוא נצמד לקבוצת אזרחים שלא ידעה שמדובר במחבל.

במהלך ריצתו הגיע המחבל לבית מגורים וביקש כוס מים. בעל הדירה - השוטר - שלא ידע שמדובר במחבל, הושיב אותו על כיסא, נתן לו כוס מים והשאיר אותו בבית עם אישתו ובני משפחה אחרים.

השוטר מיהר לצאת מביתו כדי לסייע לכוחות הביטחון ורק כאשר הבחין במחבל השני שוכב פצוע עם חליפה, הבין שיש לו קשר למחבל שהשאיר בביתו והיה לבוש באותם בגדים.

השוטר שב לביתו בריצה ומצא את המחבל ישוב על הכיסא. השוטר מיהר להשתלט עליו והחזיק בו עד שהגיעו שוטרים נוספים ועצרו את המחבל והעבירו אותו לחקירה.