אילנה נבעה ז"ל
אילנה נבעה ז"לצילום: באדיבות המשפחה

לפנות בוקר (שישי) קבע בג"ץ כי לא תבוצע נתיחה בגופתה של אילנה נבעה (39), תושבת תל אביב שנרצחה בפיגוע במתחם שרונה בעיר.

בשל הממצאים במשטרה ביקשו לבדוק האם אילנה, שהותירה אחריה בעל וארבע בנות, מתה מדום לב במהלך מנוסתה, אך בני משפחתה סירבו. לקביעת סיבת המוות יש משמעות כפולה - הן בכל הקשור לקביעה האם היא נפגעת טרור והן לצורך כתבי האישום נגד המחבלים. ההחלטה בנושא עשויה לקבוע האם המחבלים יואשמו ברצח של ארבעה אזרחים או שלושה.

עו"ד גיא נוף, המייצג את המשפחה, סיפר לחדשות 2 כי בית משפט השלום פסק אמש לטובת המשפחה ודחה את הבקשה לנתיחה. "רק כשעתיים לאחר מכן החליטה המדינה שהיא מערערת על ההחלטה ומעבירה את הדיון לבג"ץ. בינתיים 300 איש יושבים מתחת לבית המשפחה ומחכים לעשות הלווייה", תאר.

"אני משתומם מהסיפור כולו", הוסיף פרקליט המשפחה. "ההתדיינות בטלה ולא חשובה. היא מתה כתוצאה מהפיגוע בוודאות. היא רק לא נפגעה מקליעים, מערכת בגופה כשלה בו במקום". הוא הוסיף כי "הגיעו מחבלים עם כוונה לרצוח אנשים, הם גרמו לאירוע ובמהלכו היא מתה. זה רצח פר אקסלנס. יש לנו פה משפחה דתית שלא רוצה ולא מוכנה לנתיחה – מה יש לכפות?".

לדבריו, בני משפחתה של אילנה שבורים לחלוטין. "הם התחננו לקבור אתמול את המנוחה, זה כל מה שהם ביקשו. הם שבו ואמרו – לא לקבור אותה הלילה זה כאילו פוקד אותם אסון שני. התחננו כל הזמן. התחננו בפני המשטרה שירחמו עליהם ויתנו להם לקבור אותה. אין לי טענות כלפי אף אחד, אבל אני כן מבקר את הקצב שבו מתקבלות ההחלטות וצריך לעשות את זה ברגישות. כולם שבורים ומרוסקים מהסיפור".

בפיגוע בשרונה נרצחו גם עידו בן ארי בן ה-42 מרמת גן, שהותיר אחריו אישה ושני ילדים והובא אתמול למנוחות ביבנה; מיכאל פייגה בן ה-58 מרמת גן, שהותיר אחריו אישה ושלוש בנות, ייטמן היום בשעה 13:00 בבית העלמין ברחובות ומילה מישייב בת ה-32 מראשון לציון שתובא למנוחות היום בשעה שתיים בבית העלמין באשקלון והותירה אחריה הורים,ארוס, שני אחים ואחות.