גלעד זר הי"ד
גלעד זר הי"דצילום: באדיבות המשפחה

15 שנה להירצחו של גלעד אחינו הבכור.

גלעד, לפני חודשיים וחצי מסתבר שעקפתי אותך, אתה הבכור ואני הקטן ומי היה מאמין שיום אחד אהיה יותר גדול ממך, זה לא דרכו של עולם וזה ממש מצער ולא נתפס, מבחינתי תמיד תישאר אח גדול, רב פעלים ומוערץ.

הרבה פעמים אנשים שהכירו אותך או שלא הכירו, מתבלבלים וקוראים לי גלעד (כנראה בגלל שאני גר בחוות גלעד) זה ממש מחמיא לי ואני גאה להיות אחיך.

ב"ה החלקה שאבא קנה ועליה שוכנת חוות גלעד נרשמה השנה בטאבו ואנחנו מקווים שהמדינה תאשר תב"ע לישוב, אני בטוח שאתה רואה מלמעלה את החווה וגאה בישוב שהולך ופורח, לאחרונה בהרבה סיטואציות של התלבטויות אני שואל את עצמי איך אתה היית נוהג ומשתדל ללכת בדרכך.

השנה בתך נאווה התחתנה עם עוז ועשתה שמחה גדולה לכל המשפחה, עם דימעה קטנה שזלגה לכולנו כשלא היית לצידה.

נעם התגייס לצה"ל, לצנחנים ומילא את כולנו גאווה במיוחד את אבא וכנראה גם אותך כשבכותל הצהיר אמונים למדינה עם הכומתה האדומה שעברה מסב לנכדו דרכך, וגם שם הורגש חסרונך ולצד השמחה והגאווה ירדה לה דמעה.

אני מאוד אוהב לקרא זיכרונות של אנשים ממך, רואה כמה תרמת למדינה, בשירותך בצבא כקצין קרבי ואחר כך כרכז קרקעות במועצה וכקב"ט המועצה אזורית שומרון.

איך היית בקשר עם כל הגורמים וידעת לתפור בין כולם, לקדם נושאים להוביל מהלכים ולפעמים גם למזער נזקים, היית גב להרבה אנשים, וחסרונך מורגש עם השנים.

אהבת את המדינה ורכשת לה כבוד גדול, אנחנו תקווה שהמדינה שכה אהבת תחזיר לך אהבה ותאשר את רמת גלעד וחוות גלעד שהוקמו לזכרך, זה דבר שכ"כ מתבקש ממדינת ישראל הציונית שתחזיר אהבה לחלוציה ואוהביה שאחרי אלפיים שנה חזרו אליה, מרווים אותה בדמם ורוצים לשכון בין רגביה.

מתגעגע,

אחיך הקטן איתי