ח"כ אייכלר
ח"כ אייכלרפלאש 90

הוועדה לפניות ציבור התכנסה לישיבת מעקב בנושא התחבורה הציבורית לכותל המערבי.

על פי עדויות שהוצגו בוועדה, אלפי אנשים המתינו לאוטובוסים במוצאי חג השבועות למעלה משעה בשל אוטובוס שחסם את הכביש העולה משער האשפות להר ציון.

לדברי יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר, כבר לפני שנה קיימה הוועדה דיון בעניין ההגעה לכותל בימי הרמדאן.

"מטרת הדיון היא להבטיח את הגעת המתפללים לכותל המערבי וממנו גם ובעיקר בחודש הרמדאן המעכב ומאריך את הדרך לכותל ולוודא כי קיים תיאום ושיתוף פעולה בין משרדי התחבורה, בטחון-פנים, משטרת ישראל, עיריית ירושלים וחברת אגד", אמר יו"ר הוועדה.

בפתח הדיון אמר אייכלר כי "אחד הדברים המקוממים זה שעיריית ירושלים שאחראית על השילוט התחייבה כבר כמה פעמים להציב שילוט אלקטרוני שיעדכן אם האוטובוס עולה לכותל או לא. עד היום מריצים נוסעים, ביניהם קשישים ואמהות עם תינוקות, בלי לדעת היכן לחכות לאוטובוס מהכותל".

מנהל תחום תחבורה בעירייה השיב כי הצבת השלט עצמו היא דבר טכני. "הסוגיה הזו עומדת לא בגלל תקציב אלא בגלל תאום תשתיות. בכל מקום אחר השלט היה מוצב מזמן אבל בגלל שזה המקום הכי מורכב בעולם נושא תיאום התשתיות הוא מאוד רגיש. צריך לחפור ולקחת חשמל.

"זו תשתית שצריכה לעמוד הרבה שנים וצריך לבצע גם הרבה תיקונים שדורשים הרבה מאוד תיאומים. אנחנו בישורת האחרונה. אנחנו ניתן דחיפה כדי לעמוד בתאריך היעד שזה לפני הסליחות וחגי תשרי", הבטיח.