ראובן ריבלין
ראובן ריבליןצילום: מארק ניימן, לע''מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה התארחו הערב (שני) בסעודת האיפטאר לשבירת צום הרמדאן שהתקיימה בעיר סכנין בהשתתפות ראש העיר מאזן גנאיים.

"אתמול הזדעזענו כולנו מהטבח באורלנדו, ואני רוצה למסור מכאן את תנחומיי למשפחות ולאומה האמריקנית על מעשה הטרור הפחדני והנפשע", אמר הנשיא בראשית דבריו, ״גם אנחנו נתונים עוד תחת הטרור שהכה בנו רק בשבוע שעבר, טרור שאינו מרפה מאתנו״.

ריבלין הדגיש את הצורך לעמוד נגד גורמי הטרור יחד, ״קשה שלא לראות שהמחבלים עושים כל מאמץ לחבל בשאריות האמון וברסיסי הגשרים, שעוד נותרו בין העמים. מול רוע, רוע אלטרואיסטי, המדבר לעתים בשם האל, אנחנו: יהודים, נוצרים ומוסלמים, צריכים לעמוד יחד, להתעקש ולהילחם על כך שהבשורה הדתית תהיה בשורה של ׳בחרת בחיים׳, להתעקש שרצח ואלימות, הם תוצאה של עיוות מחשבתי שאין לו דבר עם אמונה בריאה''.

''אסור לנו לשתוק ואסור לנו לתת לאלה המחללים את הדת כשהם עושים מעשים נפשעים בשמה להטיל כתם על המאמינים בה או להרוס את מרקם חיינו המשותפים כאן. כמאמינים, אסור לנו להביא לכך, שילדינו יגדלו, חס וחלילה, מתוך הבנה מעוותת שדת היא טרור ומוות- שדת היא קיצונות", דברי הנשיא.

ראש העיר סכנין מאזן גנאים הודה לנשיא ואמר בחיוך, ״אתה איש רגיש, אוהב אדם... אבל אוהד בית"ר ירושלים...״.

״כולנו מגנים בכל תוקף את מעשי האלימות. המרחק בין רמאללה לירושלים הוא רק 15 דקות. וכל צעד קטן הוא צעד גדול מאוד עבורנו״, הוסיף גנאים. ״אנו פועלים עבור תעסוקה, השכלה שוויון ושלום אבל מאות אקדמאים ערבים יושבים בבית ועד שלא יעבדו כנראה נמשיך לסבול''.