העבודות הופסקו, הכלים הוחרמו
העבודות הופסקו, הכלים הוחרמוצילום: דוברות מועצת הר חברון

פקחי המועצה האזורית הר חברון הופתעו אתמול (חמישי) בשעות הבוקר לגלות מאחז ערבי הנמצא בשלבי בנייה ראשונים סמוך לבית יתיר.

פקח המועצה יחד עם נציג תנועת רגבים צילמו את עבודות הבנייה והגישו תלונה במנהל האזרחי. בתוך מספר שעות הגיעו אנשי המנהל מלווים בכוחות מג"ב, הפסיקו את העבודות והחרימו טרקטור ומשאית שעבדו בשטח בניגוד לחוק.

יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון, טוען שמדובר במלחמה שאינה פוסקת אל מול פורעי חוק. "תודתי למנהל האזרחי שנענה לקריאתנו ואכף את החוק במהירות ויעילות. שמנו לנו כיעד השנה להיות שגרירי המדינה ולשמור על קרקעות של מדינת ישראל.

"בזמן שאצלנו ממתינים להפשרת הבניה, הערבים לא מחכים ובונים במרץ וללא עכבות בשטחי A ו-B וחמור מכך הבניה הגוברת בשטחי C שמסתמכת על כספים שמקורם בארגוניים בינלאומיים", הוסיף.

עובד ארד, מנהל מחלקת השטח בתנועת 'רגבים' מסר כי "בזכות העירנות של תושבי האזור, העבריינים נתפסו על חם בעת שהחלו בהקמת מבנים ותוך שהם נוגסים בבטן האדמה. העברנו מיד דיווח דחוף ליחידת הפיקוח שפעלה במהירות ובמקצועיות. אני בטוח שהעבריינים לא ציפו שבתוך שעות בודדות יחרימו להם את הכלים.

''ככה בדיוק מייצרים הרתעה", הדגיש ארד. "שוב סוכלה פגיעה קשה בסביבה, בזכות אזרח ערני ובזכות נחישותו של המינהל האזרחי. כל מי שנתקל בתופעה דומה מוזמן לדווח לנו".