נתניהו עם השגרירים
נתניהו עם השגריריםצילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי) בירושלים עם שגרירי המדינות החברות בנאט"ו.

כזכור, באחרונה הודיע נאט''ו לישראל כי תוכל לפתוח משרד במטה הארגון בבריסל ולהשלים את תהליך האמנת נציגיה לנאט"ו. ההודעה באה לאחר מאמץ דיפלומטי ישראלי ממושך של משרדי החוץ, הבטחון והמל״ל.

"ישראל עשויה לתרום רבות לנאט"ו, ואני מאמין שלנאט"ו יש הרבה מה לתרום לישראל", אמר נתניהו לשגרירים בפגישתם במלון קינג דיויד. ''התחלנו כבר בתהליך זה, אולם אני חושב שנוכל להרחיב ולהגדיל את שיתוף הפעולה בינינו''.

ראש הממשלה הזכיר את הטבח באורלנדו ואת הפיגוע הרצחני שאירע בשבע שעבר בתל אביב. ''פריז, בריסל, לונדון, תל אביב, ירושלים, באלי, מומביי, ניו יורק, סן ברנרדינו ועכשיו אורלנדו, ועוד ערים רבות נוספות ספגו את נחת זרועו של אותו כוח רשע. הטרור אינו יודע גבולות וזאת הסיבה ששיתוף הפעולה שלנו במאבק נגד הטרור חייב להיות אף הוא חסר גבולות''.

''יום אחד דאע"ש רוצח הומוסקסואלים, למחרת יזידים ואז יהודים, מוסלמים ונוצרים. אין להם כל גבולות. חובה תמיד להתמודד ולהילחם בטרור, שהוא מתקפה שיטתית וחסרת אבחנה על חפים מפשע. אין לכך כל קשר לזהות הקורבנות. זה מוגדר על בסיס אופי המעשה. המעשה הוא מעשה רשע והוא מבוצע על ידי אנשים בעלי כוונות שטניות, ואנו, אנשי העולם התרבותי, חייבים להתאחד כדי להביס אותו''.

נתניהו הדגיש כי ישראל מוכנה לסייע לנאט"ו במאבק נגד הטרור העולמי. ''אנו מוכנים לחלוק את המודיעין שלנו ואת הניסיון שלנו כדי לעזור במאמץ משותף זה.

''בעוד שלושה שבועות אתם תקיימו ועידה חשובה בוורשה. אני מאמין שהמאבק נגד הטרור העולמי חייב להיות, וככל הנראה הוא כבר, חלק מרכזי מסדר יומכם. דעו שישראל מוכנה לסייע בקידום סדר יום זה, ואני משוכנע שאם נפעל יחד, נוכל לבלום את הטרור ואין לי כל ספק שנוכל להכריע את דאע"ש.

''אני חושב שניתן להכריעו, אני חושב שבאמצעות שיתוף פעולה בינלאומי משמעותי לאורך הקשת הרחבה ביותר, ניתן יהיה לממש יעד זה ואני חושב שאם נפעל יחד, נשיג זאת מהר יותר ונכניע את דאע"ש ואת הטרור מהר יותר", דברי ראש הממשלה.