דרעי: אסור להשלים עם שיח של שנאה

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, השתתף היום (שלישי) במושב כנס הרצליה בבית הנשיא, והתייחס לפרשת רמי סדן.

"חשוב מאוד השיח, אדוני הנשיא", קבע דרעי בפתח הדברים, "אנחנו יודעים שחיים ומוות ביד הלשון, ואנחנו יודעים ששיח של שנאה, של גזענות, שלא משיבים לו, ולא מקפדים את ראשו כבר בהתחלה, הוא נותן את הלגיטימציה אחר כך לכל הדברים הכי חמורים שיכולים להיות. לאפליה במוסדות חינוך, אפלייה באקדמיה, אפלייה בתעסוקה, אפלייה בכל מקום ומקום. זה מתחיל קודם כל בהשלמה, בהורדת ראש או במחיאת יד אחת מול שיח של שנאה או שיח של גזענות".

"שואלים אותי בשבוע האחרון 'למה אתם עושים כל כך הרבה רעש? נו, אז נאמרה אמירה'. בי זה לא פגע. אין לי גם עניין אישי נגד אף אחד, אני לא מכיר את האנשים ואין לי שום עניין אישי", טען דרעי.

אולם לדבריו, "במדינה שלנו אסור לנו בשום אופן שבעולם להשלים עם שיח של שנאה, של פסילה של שבט. כל כך שמחתי, אדוני הנשיא, שאנחנו רואים כבר את הניצנים של ההתבגרות של החברה הישראלית. מקיר לקיר, כל הבית כולו, כל הדעות הפוליטיות ללא יוצא מן הכלל, מחו. זה לפי דעתי מראה על הבגרות של החברה הישראלית על הרצון לחיות ביחד ולחפש את המאחד, את המשותף ולא את המפריד, ומצד שני לשמור כל אחד על כבודו ועל כבוד השבט שלו. זו תחילת הדרך ויש לנו עוד דרך ארוכה לפנינו".

"אדוני הנשיא, חז"ל אומרים 'המתחיל במצווה אומרים לו גמור'. התחלת בנושא הזה להוביל. תמשיך. אתה חייב להיות האח הגדול, סמן ומצפן, כדי להכות על הראש וגם לתת לנו את הדחיפה כשאנחנו בתוך השיח הפוליטי שוכחים את הנושא", חתם דרעי את דבריו.

בהמשך לדברים הללו הוסיף הערב דרעי, "לאחר שהגיעו אלינו עוד ועוד עדויות שהדברים אכן נאמרו, תנועת ש"ס לא לא תוכל לעבור לסדר היום ולנהוג כאילו לא ארע דבר. לכן אני דורש שוב מראש הממשלה בנימין נתניהו ומהרשות השניה, להביא להתפטרותו המיידית של רמי סדן".

לדבריו, "לא נרפה ונאבק בכל הכלים העומדים לרשותנו. מהיום ידע כל אחד שעל גזענות משלמים מחיר. אם נשתוק כעת על אמירות גזעניות כאלה, האפליה תימשך במעשים".