"די לדאוג לתדמית - להציל את הילדים"

סגן השר נהרי: לחדול מלהאשים את הילדים המצויים בסיכון בהתנהגותם. "אנחנו לא יכולים להתעלם יותר ממה שקורה בקרבנו".

מיכל לוי , ח' בסיון תשע"ו

לא לטאטא. נהרי
לא לטאטא. נהרי
צילום: לשכת נהרי

סגן שר הפנים והשר לפיתוח הנגב והגליל, משולם נהרי, קיים סיור עבודה בעיר פתח תקווה לצורך הכרות עם פעילות העיריה בתחום נוער בסיכון.

הסיור התקיים בהשתתפות סגן ומ"מ ראש העיר, אוריאל בוסו, ראש האגף לחינוך ותרבות תורנית, אליהו גינת וראש האגף לשרותי רווחה, אשר שוקר.

הסיור נפתח בתיכון החרדי 'מנורת המאור' בניהולו של הרב יוחנן חוברה. מדובר במסגרת מיועדת לנוער חרדי המתמודדת ונותנת מענה בתחום הלימודי טיפולי.

הצוות המקצועי נתן סקירה על המוסד והמטרה לשמה הוקם לצורך טיפול בנוער ממשפחות חרדיות שלא מצא את מקומו במסגרות השונות.

בהמשך היום נערך ביקור במועדון האזורי של קהילת יהודי אתיופיה והכרות עם נציגי הקהילה שביקשו סיוע ועזרה לליווי פעילויות חינוך וחברה ולהקמת מתנ״ס מרכזי לבני הנוער ולקהילה כולה.

סגן השר התייחס למצוקת הקהילה ואמר, "כל משרדי הממשלה מבינים שצריך לעזור ליהודי אתיופיה להשתלב בקהילה. יש תקציבים יעודיים לכך ואני אשמח לנסות ולסייע בעניין". סגן השר ונציגי העירייה ביקרו גם במתנ"ס מאור יהודה המשרת את כלל הציבור החרדי בעיר.

הסיור המשיך למודל הטיפולי "בית חם" ולמדרשית הנוער שם פגשו את הנערים המגיעים למקום בשעות אחר הצהריים ומקבלים חוגי ספורט, קורסים מקצועיים, העצמה אישית וליווי טיפולי כולל הנחיית הורים.
הנערים סיפרו על חוויותיהם במרכז ועל תהליך הקידום האישי שעוזר להם להתמודד בחיי היום יום. סגן השר נפגש עם מדריכי רחוב הפועלים בפרויקט עיר ללא אלימות ושמע מהם על המקרים הקשים בהם הם נתקלים בעבודתם.

הסיור הסתיים בביקור במרכז נתיבים לטיפול, ייעוץ והכוונה לנוער חרדי. בפגישת הסיכום הודו נציגי העירייה לסגן השר על פעילותו רבת השנים בפרויקט נוח״ם (נוער חרדי מנותק).

סגן השר סיכם את הסיור ואמר, "אנחנו לא יכול יותר לטאטא את הבעיה אנחנו לא יכולים להתעלם יותר ממה שקורה בקרבנו בתוך הבתים, צריך להציל את הילדים ולהפסיק לדאוג לתדמית. עכשיו צריך להציל את הילדים והילדות שלנו ,זה פשוט כמו להפקיר פצוע בשטח. במקום שנאשים את עצמנו, אנו מאשימים את הילדים. הילדים צריכים את הוריהם ומוריהם בעיקר בתקופות משבר ולא כשהכל בסדר וזורם".