בנימין נתניהו עם ברק אובמה
בנימין נתניהו עם ברק אובמהצילום ערוץ 7

יעקב נגל, ממלא מקום ראש המטה לביטחון לאומי מגיב היום (רביעי) להודעת הבית הלבן לפיה לא יסכים להגדלה עליה החליט הקונגרס לתקציב ההגנה מפני טילים לישראל.

"חלק מהטענות שמופנות לראש הממשלה מגוחכות. אני מנהל מטעמו את המשא ומתן באופן אינטנסיבי. הפגישה האחרונה שלי עם המקבילה שלי סוזן רייס היתה בוושינגטון וארכה מספר שעות. אנחנו נמצאים בתהליך ארוך שבו שתי המדינות רוצים שראש הממשלה עם הנשיא הנוכחי יגיעו להסכם על הסדר סיוע חדש לעשור הבא כך שייתן את מקסימום הביטחון למדינת ישראל", אמר נגל בראיון לגלי צה"ל.

לדבריו, "ראש הממשלה מנהל אישית את הדברים כדי להגיע לתוצאה המקסימלית לטובת ביטחון המדינה. מה שיצא לתקשורת היום – לא מצביע על קיצוץ בסיוע הבטחוני. מדובר על דיון אמריקני על תקציב שנתי ל-2017 להגנה מפני טילים – מדובר פה על היקף הסיוע לתוספת".

הוא טען כי מדובר בכלל בהישג. "יש סיוע בטחוני שהיה עד עכשיו – ועד לרגע זה אין עיגון של הסיוע לתוכניות ההגנה מפני טילים. אנחנו עובדים על מנת שבפעם הראשונה בהיסטוריה בהובלה של ראש הממשלה יעוגן הסיוע לתוכניות ההגנה מפני טילים לעשור קדימה – מה שלא היה קיים בכלל במזכר ההבנות".

"עד היום הנושא הזה היה תמיד שהבית הלבן נותן סכום והקונגרס מגדיל אותו. לראשונה, ביוזמת הנשיא אובמה ובהסכמת ראש הממשלה מנסים לעגן את הסכום לעשור הבא. שני הצדדים מסכימים לעשות זאת כדי למנוע את העימות בין הנשיא לקונגרס בנושא הזה", סיכם נגל.

ראוי לציין כי מסביבת ראש הממשלה יצאה הוראה לכל השרים והגורמים המדיניים שלא להגיב או לדבר בנושא – וככל הנראה נגל נשלח כדובר מוסכם כדי להדוף את הטענות שהועלו מוקדם יותר, לפיהן הממשל שוב מנסה לשנות את היקף הסיוע הבטחוני לישראל.