סגן מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, הדגיש הערב (רביעי) בכנס הרצליה של המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי הרצליה את מחויבותה של ארה"ב לשמור על ביטחון ישראל.

"מאז הקמת המדינה מהווה ארה"ב ידידה נאמנה ושותפת אמת לישראל, לא משנה מהי זהות הממשל. באופן חד משמעי, הקשר בין ישראל לארה"ב הוא בלתי ניתן לניתוק", אמר בלינקן.

האו המשיך וציין, "אין ממשל אמריקני שפעל למען ביטחון ישראל יותר מממשל אובמה. הדבר התבטא בשלל סוגיות ביטחוניות, כשמקרה אחד שעולה לראשי כעת הוא שיחת טלפון בה השגריר הישראלי רון דרמר ביקש באישון לילה אספקה נוספת של 'כיפת ברזל'- שאושרה מידית על ידי הנשיא אובמה".

בלינקן סיפר שבימים אלו נמצאות הממשלות בשיח אסטרטגי וסיפר, "מאז 2009 גדל הסיוע הביטחוני לישראל בעקביות עד לממדים חסרי תקדים, וכל זאת בשביל לשמר את יתרונה האיכותי של ישראל באזור. וגם כיום אנו על סף חתימה להגדלת הסיוע הביטחוני לישראל לקראת העשור הבא".

לאחר שבשנים האחרונות ספג ממשל אובמה ביקורת מבית ומחוץ לגבי מדיניותו בהקשר הישראלי, טען בלינקן כי "הממשל פעל ופועל למען ביטחון ישראל גם בסוגיות אחרות, דוגמת איום הגרעין האיראני. הממשל הבטיח למנוע מאיראן נשק גרעיני וזאת בדרכי שלום. היו לנו חילוקי דעות, אך הנשיא אובמה טען שהסכם מדיני יהיה אפקטיבי יותר מעימות צבאי. הוא צדק. רוב האורניום הועבר מאיראן, מתקני ההעשרה שלה נסגרו והתכנית שלה הוקפאה לחלוטין".

"לצד זאת אנו ערים ונמשיך להיות ערניים לסוגיה האיראנית. בזירה הבינלאומית אנו מגנים על מעמדה של ישראל ומאפשרים לה את המרחב המדיני לו היא זקוקה. ארה"ב מונעת החלטות גינוי כנגד ישראל וכך נמשיך גם אם נהיה המדינה היחידה שתעשה כן", הוסיף סגן שר החוץ.

הוא הביע את שאיפת ארה"ב לקידום תהליך מדיני באזור והדגיש ש"הסטטוס קוו המדיני אינו בר קיימא. לישראל הזכות והחובה להגן על אזרחיה ואנו ממשיכים לקרוא לפלסטינים להתנגד לאלימות כנגד ישראלים. אך באותה עת אנו קוראים לישראל להתנגד להרחבת ההתנחלויות ולפעול למתן הגדרה עצמית לפלסטינים, כי מהלך זה ישרת את המטרה החשובה של שמירת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".