יזהר הס
יזהר הסצילום: ניצן קידר

עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית, תוקף את יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם, בעקבות הדברים שאמר אמסלם לערוץ 7 בגנות התפילה המעורבת המתוכננת היום (חמישי) ברחבת הכותל.

"אנו נדהמים שנציג רשמי של מפלגת השלטון מרשה לעצמו לזלזל כך במליוני יהודים", אומר עו"ד הס.

לדבריו, "התפילה שתתקיים היום נועדה להעביר מסר חד משמעי - הרב עמאר שבר את הכלים. התפילה שתתקיים היום על ידי התנועה הקונסרבטיבית והרפורמית, לא באה להתריס. אנו עושים את מה שיהודים עשו ועושים לכל אורך הדורות, להתפלל".

"אנו עדיין מצדדים במתווה הפשרה בכותל, אך גם מזכירים כי אם ממשלת ישראל לא תמצא את הדרך ליישמו, נשוב לתביעתנו לחלק ונחלה בכותל המוכר עצמו. עזרה שלישית, שוויונית, בכותל השייך לכל העם היהודי", הצהיר עו"ד הס.

נזכיר כי מוקדם יותר היום אמר ח"כ אמסלם לערוץ 7, "יש עזרת גברים ונשים ואף אחד לא שואל אם אתה רפורמי יהודי או לא יהודי. מי שרוצה לבוא לכותל ידע שיש כללים שמתנהלים לפיהם".

לדבריו "בתפיסה שלי לגבי סוגיית הרפורמים, אני מבחינתי רפורמה עושים במס הכנסה או בביטוח לאומי לא בדת. דת משה ניתנה לנו מסיני לא קשור רפורמה - רפורמה עושים במפעל לשימורים או במס הכנסה".

אמסלם הסביר את עמדתו, "לי יש כלל בחיים שאתה שומר על הכבוד ועל הכללים - גם הצד השני שמתווכח אתך יודע שאתה צודק ולכן הוא מתיישר. על הכותל לא עושים מאבק להכרה ברפורמים. זה לא המקום לכן כל רפורמי שמגיע לכותל יש עזרת נשים וגברים - לפי הכללים שמאז ומעולם".

"אני שואל שאלה פשוטה: מחר יקום זרם חדש ניתן לו עוד רבע כותל? מחר תקום עדה אחרת ניתן להם עוד רבע כותל? ומחר יבואו הקראים ניתן גם להם ? הרי אין סוף לדברים האלה - זה סוג של בדיחה. לכן אני אומר: בואו נסיר את הוויכוח, אין ויכוח. הרפורמים בחו"ל יתיישרו עם הקו ואם לא שלא יתיישרו. אין ויכוח זה הכללים", הוסיף.