נטע לביא, אלמנתו של הרב נחמיה לביא הי"ד שנרצח יחד עם החייל אהרון בנט בעיר העתיקה בירושלים לפני תשעה חודשים, מתקשה לראות את התמונות של אם המחבל מוהנד חלבי, בהן היא נראית עם בעלה ברחוב הגיא במקום הפיגוע תוך שהיא מסמנת בידיה תנועת ניצחון מתריסה.

"כואב לי מאוד שמציאות כזאת מתאפשרת ושאין טיפול יסודי בשורש הבעיה. לא מטפלים בשורש שזו ההסתה ונתינת המקום לאותם רוצחים. איך ייתכן מצב ששמו של רוצח שרצח שני אנשים ופצע אישה וילדים, יתנוסס כגיבור לאומי וניתנת לזה במה כאן בארץ".

לדבריה העובדה שאותו רוצח זוכה לרחוב על שמו ברשות הפלשתינית אומרת הכל, "יש דברים שאנחנו יכולים למנוע, לתת לאותה אמא של המחבל להגיע לעיר העתיקה ולהצטלם ככה זה משהו שאנחנו יכולים למנוע, צריכים לאכוף את החוק ולמצות איתם את הדין".

האח של כולם

נטע לביא ממשיכה את מורשת בעלה ומחזקת משפחות נוספות, "אנחנו עסוקים גם בזיכרון והכאב, אבל לא נשאבים לזה, מנסים להרים את עצמנו ולדחוף את העגלה קדימה. לעשות כל מיני פעולות שמוסיפות טוב, שמחזקות אותנו וגם את האחרים שנמצאים במצב דומה. אנשים רבים מבקשים לשמוע על בעלי שהיה רב בעטרת כהנים ובמכינה הקדם צבאית בבית מאיר.

"מה שאפיין אותו זו ההתייחסות לכלל עם ישראל. הוא היה האח של כולם, היו לו חברים מכל הגוונים בעם ישראל. ראינו אצלנו בבית חברים שלו מהציבור החרדי וגם מהציבור החילוני ובאמת הייתה חברות עמוקה. את כל זה הוא דאג להעביר גם לילדים, הוא היה יכול בערב שבת לקחת את אחד הבנים לאחת החסידויות להתפלל שם ולחזור, זה היה חלק מהשגרה".