נתניהו מגיב ליעלון

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (חמישי) לדברי השר לשעבר משה (בוגי) יעלון בכנס הרצליה, שטען כי ההנהגה בישראל ''מפחידה'' את האזרחים בשואה שנייה ואיראן אינה מהווה איום קיומי.

"ביטחון זה עניין רציני", הגיב נתניהו. ''אי אפשר לומר בכנס במינכן לפני ארבעה חודשים שאיראן היא איום קיומי לישראל והיום בכנס בהרצליה לומר שאיראן היא לא איום קיומי לישראל".

ראש הממשלה עקץ את יעלון שסבר בעבר כי איראן דווקא כאן מהווה איום קיומי על ישראל. ''אי אפשר להביע אמון מלא בהנהגה כשאתה בפנים ולומר את ההפך הגמור כשאתה בחוץ ולכן לא צריך לייחס חשיבות לכל הניגוחים הפוליטיים הללו.

''מנהיגות אמיתית לא מתכחשת לאיומים, היא רואה אותם נכוחה והיא נערכת לטפל בהם וזה בדיוק מה שנמשיך לעשות ברצינות, באחריות ובשיקול דעת למען ביטחון ישראל", הוסיף נתניהו.

יעלון: אתמודד על הנהגת המדינה

בנאומו בכנס הרצליה הכריז שר הביטחון לשעבר, משה יעלון, על כוונתו להתמודד על הנהגת המדינה.

"ראוי שההנהגה בישראל תפסיק להפחיד את האזרחים ולתת תחושה שאנו על סף שואה שנייה", אמר יעלון, "אין סכנה קיומית על מדינת ישראל, גם לא האיום האיראני".

"בכוונתי להתמודד על הנהגה בישראל בבחירות הקרובות, בחודשים האחרונים התחדדו עבורי פערי התפיסות שנוצרו ביני ובין ראש הממשלה", הצהיר יעלון.

"בלתי נסבל בעיני שההנהגה של ישראל 2016 עסוקה בליבוי יצרים, הסתה והפחדה, בין יהודים לערבים, ימין ושמאל, כדי לשרוד בשלטון עוד חודש או שנה, תפקידה של הנהגה ממלכתית הוא לחבר בין חלקי החברה", הוסיף.

שר הביטחון לשעבר סיפר כי "אלפי פניות של אזרחים ישראלים ובוודאי של חברי ליכוד הבהירו לי שמדינת ישראל זקוקה לשינוי כיוון ותקווה חדשה". לדבריו "יש היום תקווה של הרוב השפוי להנהגה ממלכתית, מדינת ישראל ואזרחי ישראל ראויים להנהגה ממלכתית".