הלוויתו של השליח
הלוויתו של השליחצילום: ערוץ 7

שליח חב"ד בשכונת בית הכרם בירושלים, הרב יונה ביניאשוילי, הלך לעולמו לאחר שלקה בליבו והוא בן 50 בלבד.

הלוויתו נערכה במוצאי שבת בהר המנוחות בירושלים.

תושבים בשכונה הביעו צער כבד וסיפרו לערוץ 7 כי הרב דאג להנחיל לילדי השכונה את ערכי היהדות ולימד אותם לפני כל חג את המצוות המתקיימות בו.

הרב דוד שפירא, רב שכונת בית הכרם, ספד לו, "27 שנים נגמרו ביום שישי. יונה שלנו...אין יהודי אחד בשכונה שלא מכיר את יונה. מזוזה - יונה, ליל סדר -יונה. יונה איננו מי יסדר לנו מזוזות כשרות? לא היה איש של דיבור, היה איש מעשים.

כמה עשרות משפחות זכו לסדר ראשון בחייהם בזכות הרב יונה? זכו לתקיעת שופר בפעם הראשונה? לשבת בסוכה בפעם הראשונה? מה יעשו? למי יפנו? בשל מי עשתה הרעה הזאת? ידאגו כל בני החבורה! למה? היהודי יונה מילא את שליחות בכל רמ"ח איבריו ועשה זאת בצניעות ולא סיפר על מעשיו.

עזר למהפכה הרוחנית של שכונת בית הכרם. רבי יונה אהבנו וכיבדנו אותך מאוד אבל אולי לא כיבדנו אותך מספיק. תמחל לנו. קשה לנו להיפרד ממך. אהבת את עם ישראל ואת ארץ ישראל ותורת ישראל".

השליח לקה בליבו ונפטר

בנו, מנדי, ספד לו, "כל מה שאבא עשה הוא עשה לשם שמים. רץ מבית לבית והכל בשביל עוד נשמה יהודית שתדע מה זה שופר...מה זה תפילין. עבר כיתה כיתה במספר בתי ספר ומעולם לא חיפש תשלום ולא חיפש כבוד. הדבר האחרון שעשה זה לקנות גלידות לילדים שיגידו את עשרת הדברות בשבועות".

בראיון האחרון שלו לערוץ 7 סיפר הרב על מצוות השופר שבימי ראש השנה, "הילדים אוהבים המחשה ובמיוחד שאנחנו בעולם וירטואלי. על ידי עשייה בפועל, הילד לומד על השופר והדבר נותן לו תחושה של עשייה וקישור המצווה".

כך מייצרים שופר