יצחק הרצוג
יצחק הרצוגצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

עפר ניומן, דובר המחנה הציוני ודוברו של ראש מפלגת העבודה, יצחק בוז'י הרצוג, פרסם אמש פוסט משתלח נגד תושבי יהודה ושומרון, זאת בעקבות הסרט הדוקומנטרי "המתנחלים".

ניומן כותב כי הסרט הוא צפיית חובה, כלשונו. "הוא הוכחה כואבת ומחרידה לעובדה פשוטה: האנשים שמחריבים לנו את העתיד ניצחו בלי מאבק. חשבו שהם משוגעים. צחקו עליהם. והם עשו בהמון כוח ונחישות את הזוועה. את ההתעללות הבוטה בסיכוי שלנו לא למות כאן. לקחו באלימות את התקוות שלנו. רמסו ברגליים גסות את המוסר היהודי. את הציונות שבנתה את התקומה שלנו כאן. הם ניצחו כי מישהו היה טיפש מספיק כדי לפחד מהם".

"המתנחלים בנו בריכות על הדם של ילדים שנרצחו... איזה בסיס מוסרי מעוות גרם לכך שהאנשים האלה יכלו לצעוד בשביל לעבר המוות של אלפי ישראלים בלי שאף אחד יגיד להם: הגזמתם! אתם רוצחים שפלים. מקומכם בכלא!".

מאוחר יותר צנזר ניומן מעט את הפוסט, ומחק את המשפט על הבריכות והדם (אך אתר מעריב מביא את הפוסט לפני התיקון, ראו למטה)

הדובר מוסיף "מי זו דניאלה וייס?! מי זה הרב לוינגר?! למה לעזאזל האנשים האלה ראויים להנהיג ציבור? למה מישהו לא היה אמיץ וחזק מספיק לשים אותם בכלא? מה? הם נלסון מנדלה? איזה בסיס מוסרי מעוות גרם לכך שהאנשים האלה יכלו לצעוד בשביל לעבר המוות של אלפי ישראלים בלי שאף אחד יגיד להם: הגזמתם! אתם רוצחים שפלים. מקומכם בכלא! איך פרס נתן להתנחלויות לקום? איך אשכול לא ראה שזה ממאיר? איך זה עבר ליד?

אחרי שגודלשטיין הרוצח המתועב ריסס ערבים מתפללים רבין עמד ואמר 'אתם לא חלק מקהל ישראל. אתם בושה לציונות וחרפה ליהדות'. איך יכול להיות שמאז לא נמצאו האנשים שיגידו להם את זה? איך יכול להיות שהשלמנו עם המופרעים האלה שרוקדים עם סכינים על גבעות כאילו הם משחררי הארץ.

עוד כותב הדובר המשמיץ "הם (מנהיגי גוש אמונים ומפעל ההתנחלויות) כמו ילדים שמישהו שכח להגיד להם 'זה לא!'. הם לא מתוחכמים כמו שאנחנו עושים מהם. הם לא אמיצים כמו שנראה לנו. הם לא מפחידים כמו שהם נהנים שאנחנו חושבים. הם אנשים שאיבדו את השפיות ומוכנים להקריב אותנו על מזבח הטירוף שלהם. את זה צריך להפסיק.

הסרט הזה הוא צפיית חובה והוא גם קריאה חריפה למעשה. לכוחות בטוחים ואמיצים שיעמדו מולם. הם לוקחים לנו את המדינה ואנחנו בדיון עקר. הם חומסים את מה שמתו בשבילו עשרות אלפים ואנחנו משקשקים מהם. הסרט הזה הוא צפיית חובה והוא בעיקר בעיקר קריאת השכמה".

הפוסט שפרסם ניומן, לפני התיקון
הפוסט שפרסם ניומן, לפני התיקוןצילום: מהפייסבוק