ההרס בגבעת גל
ההרס בגבעת גלצילום: אלירן אהרון

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ראשון) לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד ישועה אוחנה בן 35 מקרית ארבע ויוסף פרנקל בן 20 מבית אל בגין התפרעות, חבלה, פציעה בנסיבות מחמירות ותקיפת שוטר בנסיבות מחמירות במהלך פינוי גבעת גל.

בכתב האישום נטען כי הם התפרעו נגד כוחות משטרה ומנהל אזרחי שהגיעו לגבעה הסמוכה לקריית ארבע לצורך הריסת מבנה שנבנה ללא היתר בנייה. מדובר בבית משפחתו של הרב עוזי שרבף.

ישועה אוחנה מואשם כי זרק אבן לעבר טרקטור. בעקבות כך, ניגש אליו שוטר והזהיר אותו לבל ימשיך במעשיו. על פי כתב האישום - למרות זאת ומיד לאחר מכן, לקח אוחנה פעם נוספת סלע וזרק אותה לעבר הטרקטור. הסלע פגע בשמשת הטרקטור ושבר אותה וכן פגע באדם שנהג בטרקטור בראשו.

עוד עולה מכתב האישום כי במהלך האירועים ביצעו השוטרים במקום חסימה אנושית על מנת להרחיק את המתקהלים מלהפריע להריסת המבנה. באותו שלב החל יוסף פרנקל לצעוק לעבר מתקהלים נוספים, "יאללה פורצים עוד עשר שניות" - וזאת תוך שהוא סופר את מספר השניות לאחור. בתום הספירה רץ הנאשם לעבר שוטר ודחף אותו על מנת לפרוץ את החסימה. בעקבות הדחיפה נפל השוטר לקרקע, קיבל מכה בברכו ונגרמה לו חבלה קלה.

הפרקליטות ביקשה לעצור את השניים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

ראוי לציין כי שני עצורים מכחישים את כל המיוחס להם - וכתב האישום מסתמך כולו אך ורק על עדויות השוטרים שפעלו במקום.

לקראת הגשת כתב האישום אמרו בארגון חוננו שטיפל בנושא כי "אין חולק על כך שהשוטרים בשטח הפעילו אלימות קשה כלפי התושבים שהביאה לפציעת תושבים ובהם ראש המועצה והעצורים עצמם. לצערנו נתקלנו בתופעה המתרחשת לאורך השנים בה שוטר אלים מאשים מיד את הקרבן בתקיפת שוטר וכך אזרחים תמימים יושבים במעצר על לא עוול בכפם".