רגע לפני שהן סוגרות את סגלי הקבוצות ומתחילות את העונה האירופית, הוגרלו קבוצות הכדורגל הישראליות היום (שני) בהגרלת הליגה האירופית, מפעל הכדורגל השני בחשיבותו באירופה, אחרי ליגת האלופות.

אחרי שהפועל באר שבע הוגרלה מול אלופת מולדובה, היה תורן של מכבי תל אביב, בית"ר ירושלים ומכבי חיפה לגלות את זהות הקבוצות אותן יפגשו בשלבים הקרובים והבאים במסגרת הליגה האירופית.

בעוד שמחזיקת גביע המדינה בכדורגל מכבי חיפה, הוגרלה לסיבוב השני של מוקדמות המפעל האירופי שם תפגוש את המנצחת בין טקראי הליטאית לנומה קליו האסטונית, שתי יריבות קלות במיוחד, מכבי ת"א ובית"ר ירושלים הוגרלו מוקדם יותר למשחקים במסגרת הסיבוב הראשון של מוקדמות הליגה האירופית.

בשורה התחתונה, גם התל אביבים וגם הירושלמים קיבלו יריבות קלות על הנייר בסיבוב הראשון ולא צפויות להיתקל בקשיים לעבור את המשוכה הראשונה בדרך להופעה בשלב הבתים של הליגה האירופית.

בעוד שסגנית האלופה תפגוש את גוריצה הסלובנית, הקבוצה מהבירה תנסה שלא למעוד מול סלובודה טוזלה הבוסנית.

גוריצה אותה תפגוש סגנית האלופה מתל אביב, היא קבוצה קטנה בסלובניה, זאת למרות שזכתה ארבע פעמים בתואר אליפות המדינה, אך האחרונה שבהן הייתה בשנת 2006. כ-1,000 אוהדים בלבד יש למועדון הסלובני ואת העונה החולפת היא סיימה במקום הרביעי בטבלת הליגה המקומית.

הסלובנים אמנם נראים כמו לא מסוכנים, אך בהתחשב בעובדה שבעבר היא העפילה לסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות בעונת 2004/5, אחרי ניצחון 0:5 ענק על פ.צ קופנהגן ובהסתמך על מקרי העבר של המכבים מתל אביב שנפלו מול קבוצות קטנות בזירה האירופית לא פעם, אין לזלזל ביריבה הסלובנית.

גם הקבוצה הישראלית השניה שהוגרלה בסיבוב המוקדמות הראשון של הליגה האירופית, בית"ר ירושלים, נפלה לא פעם מול יריבות נחותות ממנה בזירה האירופית.

3,000 אוהדים יש ליריבה הבוסנית שמשחקת באחת מהליגות המתפתחות באירופה, ואת העונה האחרונה סיימה כמו הירושלמים במקום די גבוה בצורה מפתיעה, במקום השני בטבלת הליגה המקומית ואף העפילה לגמר הגביע הבוסני.

המכבים מתל אביב יארחו את גוריצה ב-30 ביוני במה שיהיה המבחן הרשמי הראשון של המאמן החדש שוטה ארבלדזה הגיאורגי, וב-7.7 יתארחו אלה בסלובניה. במידה שהמכבים יעברו את הסלובנים, הם יהיו מדורגים בשלב הבא, ויפגשו את המנצחת בצמד המשחקים בין טאוטה האלבנית לקאירט אלמאטי, צמד משחקים שיתקיימו בתאריכים ה-14 ביולי ושבוע לאחר מכן ב-21 ביולי.

הירושלמים מנגד לא יהיו בין כה מדורגים בשלב הבא, שאם יעפילו אליו יפגשו הם את המנצחת בין אומוניה ניקוסיה הקפריסאית לבנאנטס הארמנית. לבינתיים צריכים שם להתמקד בלעבור את המשוכה הבוסנית שתארח את הירושלמים בביתם ב-30.6 ויתארחו באצטדיון טדי שבבירה ב-7.7.

מבית"ר נמסר בתגובה להגרלה כי "כל ההגרלות קשות, בוודאי כשמדובר בקבוצה שמגיעה ממדינה שהנבחרת שלה נמצאת בהתקדמות עצומה ויש בה הרבה שחקנים שמשחקים ברמות הגבוהות ביותר". עוד אמרו במועדון הירושלמי, "השאיפה היא כמובן להעפיל לשלב הבא, אבל אנחנו מתעסקים בללמוד את היריבה הקרובה ולהגיע הכי מוכנים שאפשר".