הרב רצון ערוסי
הרב רצון ערוסיצילום: יח"צ

הרב ד"ר רצון ערוסי, רבה של קרית אונו, חבר מועצת הרבנות הראשית ופעיל בפורום המאבק בפרשת ילדי תימן הנעדרים, דורש להסיר את החיסיון מעל חומרי החקירה בפרשת החטיפות ולקבל הכרה ממלכתית בעוול שנעשה למשפחות עולי תימן.

"זו פרשה עגומה בהיקף לאומי", אומר הרב ערוסי לערוץ 7 ומיצר על כך שרק יוצאי תימן דוחפים להסרת החיסיון. ''אם זכינו לבני אדם מצפוניים שנלחמים על זכויות של בני מיעוטים, שיבואו כולם ויתייצבו לצידנו לגילוי התעלומה".

לדבריו על כף המאזניים ניצבות שאלות הלכתיות קשות שחייבים לחשוף אותן מיד, "כבוד העם היהודי נרמס ונדרס. עוד בשנות השבעים הייתי חבר בוועדה לגילוי ילדי תימן, נפגשתי עם הנשיא חיים הרצוג, עם ראש הממשלה דאז שמעון פרס והזהרתי והתרעתי ודרשתי שתקום ועדת חקירה ממלכתית.

נתניהו: פרשת ילדי תימן - פצע פעור

''הזהרתי אותם שהפרשה הזאת תבעבע כמו עם הנביא זכריה הכהן - שיבואו האויבים וידרשו לחשוף את הדברים, זה יגרום לקרע בעם. ואמרתי להם שיקום דור מיליטנטי שידרוש את החשיפה של הפרשה. היה כאן גם חשש אמיתי לנישואי תערובת, לעריות, אחים ואחיות שלא יודעים שהם אחים".

''לצערנו לא שעו לדברינו וגלגלו את הדברים מועדה לוועדה. רק שנים לאחר מכן קמה ועדת חקירה ממלכתית עם שופט שהיה מאוד זקן וכל הדברים עשו רושם שלילי בדרכי הטיפול, אז גם נפלה פרשה עגומה של הרב עוזי משולם שהפילה חללים רבים".

הרב רצון ערוסי משוכנע שהממשלה תיאלץ לבטל את החיסיון על המסמכים הגנוזים הקשורים לפרשה. ''נפגשנו עם הנשיא ריבלין ועם ראש הממשלה, צחי הנגבי מונה לאחראי, יש גם תקשורת שבעבר התעלמה מאיתנו, לכן היום נדרוש את פתרון התעלומה וביטול מיידי של החיסיון המביש הזה.

"אנחנו דורשים גם התנצלות לאומית ותיקון כל העוולות ורק אז נוכל לחזור להיות אחים ורעים, אחרת זה ימשיך לבעבע ולא ידעך".