ח"כ אילטוב מברך על אישור החוק

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק ''יום העלייה'' שיזמו חברי הכנסת רוברט אילטוב, אברהם נגוסה, מיקי זוהר וחיליק בר.

החוק שאושר סופית קובע כי ביום ז' בחשוון יחול "יום העלייה לארץ ישראל" והוא יצוין בדיון מיוחד במליאת הכנסת ובוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות של הכנסת, באירוע מיוחד בישיבת הממשלה, בבית הנשיא, במערכת החינוך, בצה"ל ובמשטרה.

בדברי ההסבר להצעה נאמר: "שגשוגה של מדינת ישראל הושג, בין השאר, הודות לאותם אלו שעזבו את שהיה להם בניכר ועלו לארץ ישראל. יתרה מכך, העלייה לישראל היא סמל להיסטוריה היהודית בה היהודים קיימו את חייהם בארץ ישראל, גורשו ממנה, אך לא זנחו אותה לרגע וחזרו אליה, לביתם ההיסטורי, כחלק מהפלא הציוני והלאומי".

''בהצעת חוק זו מוצע לקבוע יום ציון לאומי לתרומתה של העלייה והעולים למדינת ישראל, באמצעות פעולות מגוונות, הן בתחום החינוך והן בתחום התרבות. הצעת החוק באה לקדם את שילוב התרבויות בחברה הישראלית המגוונת, ברוח החינוך לקבלת השונה ותרומת העולים למדינת ישראל", נכתב.

יום העלייה - בקרוב בלוח השנה העברי?
"יום העלייה" האחרון. העולים לא חיכו לחקיקה כדי לחגוג

יו"ר ועדת הקליטה והעלייה ח"כ אברהם נגוסה אמר כי ''מדובר בהצעת חוק הצהרתית אמנם אבל חשובה ביותר בהטמעת ההכרה בחשיבות העלייה, עידוד העלייה, ושיפור היחס לעולים חדשים והכרה בכך שכל עולה חדש שמגיע לארץ ישראל מביא איתו תרומה משמעותית למדינה''.

ח"כ חיליק בר הוסיף כי ''העלייה הפכה למרכיב בלתי נפרד ויסוד בזהותנו הציונית והדמוקרטית וציון יום זה כמועד מיוחד במוסדות המדינה בכלל ובמערכת החינוך בפרט יתרמו לתחושת הגאווה וההוקרה כלפי העולים ויחזקו את העושר התרבותי והחברתי שלנו כמדינה שנבנתה מקיבוץ גלויות''.

ח"כ זוהר ציין כי "העלייה לארץ היא הבסיס לקיומנו כאן, אין עוד מדינה בעולם שתושביה חזרו אליה לאחר 2,000 שנות גלות והוכיחו לעולם שעם אינו יכול להיות כובש בארצו. ציון יום העלייה לזכר י' בניסן, מקבע כעת גם בחקיקה מי היה כאן קודם, ארץ ישראל שייכת לעם ישראל".