נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: עודד אנטמן

שר החינוך נפתלי בנט נאם היום (ג') בכנס ''שורת הדין'', ארגון יהודי לזכויות אדם הפועל משפטית נגד ישויות טרור וגופים המממנים טרור, וקרא להקים גוף רשמי של שיילחם בדה-לגיטמציה.

"אי אפשר לנצח את הקרב אם לא נלחמים. זהו קרב מהותי עבור ההישרדות שלנו, אבל אנחנו לא מקדישים את המשאבים הדרושים כפי שאנו עושים בטנקים, מטוסים ורובים", אמר בנט.

שר החינוך פנה לקהל בכנס, ''תדמיינו מצב שבו רק 30% מהטנקים עובדים - בגלל שלא השקענו כאן. תדמיינו שעל כל עשרה נשקים שקונים רק שלושה יורים בזמן אמת - בגלל הדה לגיטימציה".

''יש למדינה את השב"כ, את המוסד, את צה"ל. הגיע הזמן להקים גוף רשמי שינהל את הלחימה בזירות המשפטיות, כלכליות ואקדמאיות, ארגון שיפעל בצורה מסודרת - עם המשאבים הדרושים - כנגד הדה לגיטימציה. אולי צריך להשקיע חלק מהמשאבים במלחמה הזו? למה שסטארט-אפ ניישן יילחם כמו דינוזאור?".

באשר לפתרון ''שתי המדינות'' אמר בנט, "עלינו לשנות את זירת הקרב. הזירה הנוכחית, של פתרון שתי המדינות הוא המקום הלא נכון להיות בו. יש שחשבו שנאום בר אילן היה טוב, אני לא מסכים.

''צריך להפסיק לדבר על הדברים הלא פתירים ולעבור לדבר על החוזקות שלנו. צריך להעביר את הקרב לזירה שטובה לישראל", טען שר החינוך.

בנט הוסיף, "ישראל היא המדינה הכי מאויימת בעולם, מוקפים אויבים וארגוני טרור מכל הכיוונים ועדיין מצאנו דרך לחיות כמו שצריך. משהו עובד. יש כאן איזון נכון בין מלחמה בטרור לבין חיים עם זכויות אדם ואזרח. למרות הספורט הלאומי של התבכיינות פסימית, אנחנו מצליחים.

''איך אפשר לצפות מהעולם לדבר בזכותנו ולנצח בשבילנו אם אנחנו לא עושים זאת? אם נתעקש, העולם יכבד זאת. העולם מכבד אומות שמכבדות את עצמן".