דב קלמנוביץ' וצילה חיון
דב קלמנוביץ' וצילה חיוןצילום: יח"צ

מפגש מרגש בין המשנה לראש עיריית ירושלים דב קלמנוביץ והסופרת צילה חיון התקיים השבוע, לרגל השקת ספרה של חיון "מהתחלה" - במסגרת שבוע הספר.

חיון נפצעה באורח קשה מאוד בדרכה להר גילה בשנת 2003, כאשר היא בשיא הקריירה שלה כסופרת, מנהלת כל אירועי התרבות של שבוע הספר העברי, מפיקת יריד הספרים הבינלאומי, המנהלת האמנותית של פסטיבל הסופרים הבינלאומי - ואחרי השקה של מיזם הספרייה הניידת "אוטוספר".

את כל אלו עשתה במקביל לניהול חברת "חותם"- העוסקת בפעילות תרבות, אותה היא מנהלת עד היום.

לאחר שלושה ימים בהם לא היה ברור אם חיון תצליח לשרוד - התייצב מצבה - אך היא נאלצה לעבור תהליך שיקום ארוך וקשה. ספרה "מהתחלה" מחזיר את הקוראים ואותה לרגעי הפציעה והשיקום בתיאורים ייחודיים.

אתמול (שלישי) נפגשה חיון עם פצוע אחר, הפצוע הקשה ביותר מהאיתיפאדה הראשונה ומי שמכהן כיום כמשנה לראש עיריית ירושלים דב קלמנוביץ.

בפגישה מרגשת, העניקה חיון את ספרה לקלמנוביץ' תוך התחברות למסר התקווה והשיקום אותו מובילים היא וקלמנוביץ' ועומד בבסיס ספרה.

"הבטחתי לצילה להמשיך ולהוביל יחד את מסר הפצועים החוזרים לחיים" אמר קלמנוביץ לאחר המפגש והוסיף, "בהמשך התרומה לחברה ולעם ובתחושת השליחות להוכיח שהפציעה יכולה להפוך אותך לפועל יותר, עושה יותר ומועיל יותר לחברה. צילה היא סמל להרבה פצועי איבה אחרים לשיקום מדהים, אקרא בשקיקה את ספרה החדש ויחד נמשיך ונראה איך ניתן יחד להביא טוב לעם ולארץ".