רונאלדו ונאני. הכוכב הפורטוגלי התעורר
רונאלדו ונאני. הכוכב הפורטוגלי התעוררצילום: רויטרס

עוד בית בשלב הבתים של אליפות אירופה לנבחרות הסתיים לו, כשהערב (רביעי) היה זה בית ו', בו שיחקו נבחרות פורטוגל, הונגריה, איסלנד ואוסטריה.

על פניו, מבית זה היו אמורות לעלות בקלות נבחרות פורטוגל ואוסטריה מהמקומות הראשונים לאחר ששתי אלה הרשימו בשלבי מוקדמות היורו, מה גם שעבור הונגריה ואיסלנד טורניר היורו הנוכחי הינו הטורניר הראשון מזה זמן רב בו הן לוקחות חלק ומשחקות בשלב הבתים, זאת הודות לשיטה החדשה שהנהיג מישל פלאטיני כשהגדיל את מספר הנבחרות מ-16 ל-24.

אחרי שהונגריה הדהימה את יתר הנבחרות בבית וגם איסלנד הראתה שהיא לא כל כך חלשה כמו שחשבו בתחילה, פורטוגל הגיעה למשחקה הערב מול נבחרת הונגריה כשהיא יודעת שהפסד עשוי לשלוח אותם שוב בשלב מוקדם של טורניר כדורגל חזרה לבית.

הונגריה שהבטיחה את העפלתה עוד לפני המשחק הערב, רצתה לעשות זאת מהמקום הראשון ופתחה את המשחק מול הפורטוגלים היטב כשעלתה כבר בדקה ה-19 ליתרון שהכניס את כריסטיאנו רונאלדו, שחקנה של ריאל מדריד וכוכב הנבחרת ואת יתר חבריו ללחץ.

בדקה ה-42 נאני, שחקנה הפורטוגלי של מנצ'סטר יונייטד השווה וקבע את תוצאת המחצית. אף דבר לא הכין את אוהדי הכדורגל הרבים למה שעתיד לקרות במהלך המחצית השניה של המשחק.

המחצית השנייה נפתחה בסערה כשבלאש דז'ודז'אק כבש בבעיטה מכדור חופשי 2 דקות בתוך המחצית השניה, יתרון נוסף של הונגריה שהכניס את פורטוגל לבעיה ולהדחה אפשרית מהטורניר.

או אז הכוכב של הפורטוגלים התעורר ועם שער בעקב תוך 3 דקות השווה את התוצאה שבישרה טובות עבור נבחרתו. נגמר? ממש לא. שוב לא עברו 4 דקות ודז'ודז'אק כבש את השני שלו בדקה ה-55, משם הפורטוגלים חשבו שכבר לא יצליחו לחזור. כנראה שלא אם זה תלוי ברונאלדו.

הכוכב הפורטוגלי השיב בשער נוסף, השני שלו במשחק ובטורניר כולו כשכבש בנגיחה את השער המשווה בפעם השלישית במשחק, שער שקבע את תוצאת המשחק ואת העפלתה של פורטוגל אל השלב הבא, שלב שמינית הגמר שם תשחק מול נבחרת קרואטיה.

במשחק המקביל ניצחה נבחרת איסלנד את אוסטריה בתוצאה 1:2 משער בדקה ה-94 במה שמעלה אותה מהמקום השני בבית ו' אל עבר השלב הבא, שם עשויה היא לשחק מול נבחרת אנגליה. הונגריה שנחשבת כמפתיעה של הטורניר מעפילה מהמקום הראשון ועתידה לפגוש את נבחרת בלגיה בשלב הבא.