הצו המנהלי
הצו המנהליצילום: חוננו

סמוך לשעה 3:00 לפנות בוקר (שישי) פשטו כוחות גדולים של משטרה, שב"כ ובילוש על ביתו של הנער בן ה-15 מיצהר אשר הוצאו כנגדו צווי הגבלה מנהליים, ועצרו אותו.

בני המשפחה סיפרו כי השוטרים ואנשי השב"כ פרצו לביתם מבלי שהציגו צו, החרימו לאמו ולאביו את מכשירי הסלולר וסרבו לאפשר לאב להתלוות עם בנו לתחנת המשטרה כמתחייב בחוק הנוער.

כמו כן, סרבו השוטרים לאפשר לקטין לקחת עמו ציוד אישי ותפילין.

כזכור, הנער הורחק מנהלי בשל עבירות אלימות נגד פלסטינים. בצעד חריג הודיע אתמול (ה') אלוף פיקוד העורף לקטין כי עליו לעבור להתגורר בחוות בודדים בדרום הארץ, וזאת ללא הסכמת הוריו שאף אינם מכירים את בעלי החווה.

במכתב שנשלח אמש לעורך דינו של הקטין הודיע רס"ן יזהר יצחקי, ראש תחום מבצעי וזכויות האדם בפרקליטות הצבאית כי על הקטין לעבור לחווה בדרום שם יקבל "מיטה ללינה, מזון ושירותים סניטריים כנדרש".

הדבר עורר את זעמה של משפחת הקטין אשר אינם מכירים את אנשי החווה ואיש לא פנה אליהם בנידון, מה גם שלא ברור האם אנשי החווה מסכימים לקבל את הנער והאם מותר להם לקבלו בשעה שהוריו מתנגדים לכך.

"החוצפה וההתנשאות של המחלקה היהודית בשב"כ שוברת שיאים חדשים", אמר בתגובה אביו של הקטין. "לקחת ילד בן 15 שלא עשה כלום ולדרוש לזרוק אותו בכתובת לא מוכרת בלי תיאום עם המשפחה זה צעד שעושים במדינה דמוקרטית? בשנות החמישים חטפו את ילדי תימן במחשכים, והיום מנסים להוציא ילדים מהבית לחינוך מחדש לאור יום. המקום הטבעי של הבן שלי הוא בבית ולא יתכן שבגלל חומר חסוי שאין לנו מושג מה יש בו הילד יעזוב את הבית".

עו"ד חי הבר המייצג את הקטין מטעם ארגון חוננו שלח בתגובה מכתב ובו הודיע כי לא יתכן להוציא נער מבית הוריו, וכעת הוא עדיין שוהה בביתו.

"הניסיון להרחיק את הקטין לנקודה מבודדת בדרום הארץ, דומה למשטרים חשוכים בהם היו מגלים אנשים לחינוך מחדש. אנחנו מנסים להסביר לרשויות כי לא ניתן להתייחס לקטין כאל חפץ ולשים אותו במקומות שונים אלא מקומו בבית הוריו. אנו מקווים שמישהו יתעשת על עצמו ולא יוגבלו זכויות של קטין בצורה כזו." מסר עו"ד הבר.

במהלך היום צפוי להתקיים לנער דיון בבית משפט השלום בפתח תקווה.